actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2013, 12:18
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Syriëstrijder plant aanslag in ons land

De Belgische veiligheidsdiensten hebben een telefoongesprek onderschept waarin er plannen werden gesmeed voor een terroristische aanslag in ons land. Het is de Vilvoordse moslimextremist Houssien Elouassaki die daar hooguit tien dagen geleden vanuit Syrië over belde met één van zijn broers.
De uitvoering van het complot zou binnen dit en enkele weken moeten geschieden, als doelwit is het Brusselse justitiepaleis genoemd en voor de nodige wapens en explosieven wordt er blijkbaar gerekend op banden met het zware misdaadmilieu.

Of Elouassaki zelf wil terugkeren uit Syrië om de aanslag te plegen, is niet duidelijk. Hij zou de uitvoerders ook kunnen ronselen onder de aanhangers die hij destijds als kopstuk van 'Shariah4Belgium' achter zich kreeg. Opvallend is alvast dat zijn Facebookprofiel recent is gewist, zodat zijn connecties daar niet meer gevolgd kunnen worden.

Het afgeluisterde gesprek bevestigt de vrees dat Syriëstrijders een groot risico voor hun thuislanden vormen. Hun doortocht aan het front leert hen immers met wapens omgaan, maakt hen gewoon aan het doden van mensen en stuwt hen in sneltempo verder op het extremistische pad.

Het federaal parket wil de informatie niet bevestigen en wil zelf geen verdere informatie verstrekken "in het belang van het onderzoek".

Bron: HLN (18/5)

Commentaar: Ik begin me alsmaar minder op mijn gemak te voelen hier in België. Wat is dat toch allemaal? Die mannen trekken hier uitkeringen langs alle kanten, maar dankbaarheid is ver zoek? Ik dacht dat Moslims 'respect' hoog in het vaandel droegen? Hij zou ons bloemen moeten geven i.p.v. ons te willen vermoorden, dit voor de goede zorgen die wij deze mensen hier niet geven. Zij komen hier toch helemaal niets te kort me dunkt... Het lijkt wel of sommige van deze mensen (let op, zeker niet iedereen van deze bevolkingsgroep!) er echt plezier uithalen om mensen tegen elkaar op te stoken en ruzie te maken... Mentaliteit van een kleuter?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.