actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2016, 16:09
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hulshout
Posts: 138
Video: zo snel smelt het poolijs

De NASA heeft een timelapsevideo vrijgegeven, waarin te zien is hoe snel het ijs van de Noordpool verdwijnt. Door de stijging van de temperatuur is de dikte van het ijs de laatste drie decennia sterk achteruitgegaan.

In de visuele impressie van de laatste dertig jaar is te zien hoe het poolijs steeds dunner wordt.

"Het is de laatste jaren duidelijk geworden dat het oudere ijs verdwijnt", licht Walt Meier, een onderzoeker van de NASA, toe. "Dit oudere, dikkere ijs is het bolwerk van zeeijs: een warme zomer zal al het jonge, dunne ijs doen smelten, maar kan het oudere ijs niet volledig doen verdwijnen. Dit oudere ijs is nu echter zwakker aan het worden, omdat er steeds minder is en het overblijvende oude ijs fragieler en dunner is. Het bolwerk is dus niet meer zo goed als het ooit was."

Bron: http://www.demorgen.be/wetenschap/v...olijs-b9b08add/
Eigen mening: Wanneer je de timelapsvideo bekijk merk je echt dat het ijs de laatste jaren verminderd is. Vanaf 2007 zie je dat de oppervlakte veel kleiner is, zeker nu, in 2016, is de oppervlakte nog kleiner. We weten allemaal wat de oorzaak hiervan is, maar we kunnen dit probleem enkel oplossen als er echte maatregelen komen. De opwarming van de aarde was voor mij iets dat heel ver van me vandaan lag, maar nu ik deze video zie, merk ik echt wel dat er een probleem is dat we moeten oplossen en dat ook de kleine dingen kunnen helpen!

Laatst aangepast door Laurence.D"eckers : 1st November 2016 om 16:17.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st November 2016, 20:38
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
Video: zo snel smelt het poolijs

Ik denk dat ik mag stellen dat zoals Laurence, vele mensen hetzelfde gedacht hebben gehad over de opwarming van de aarde en het daarbij smelten van de poolkappen. Het gaat hier om grote gevaren, enorme mogelijke overstromingen en eindelijk wordt er duidelijk gemaakt hoe belangrijk deze maatregelen wel niet zijn. Deze maatregelen moeten worden genomen en liefst snel voordat er geen poolkappen meer te redden zijn. De zeespiegel stijgt, maar moet het echt zo ver komen vooraleer mensen acties beginnen ondernemen. En mijn excuses voor wat ik eerder vermelde. Men is al veel langer bezig met het blootgeven van bepaalde informatie. Deze info komt van betrouwbare bronnen als NASA en ESA. Dat wil zeggen dat je hierop kan verder gaan met het nemen van conclusies, en liefst ook maatregelen. Het zal niet lang meer duren of deze visualisatie is merkbaar. Nu stijgt de zeespiegel nog niet zo snel maar eens al dat resterende ijs smelt, zullen vooral onze lage landen één van de plaatsen zijn op de wereld die de gevolgen hiervan zullen treffen. Het wordt hoogtijd om deze problemen te bestrijden en de mogelijke gevolgen te voorkomen, voor het te laat is en wanneer het zo ver is, we niet terug kunnen gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.