actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th December 2016, 00:01
jirka.v*nrooy jirka.v*nrooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Weelde
Posts: 125
Donald Trump benoemt vertrouweling tot ‘internationaal onderhandelaar’

De Amerikaanse president-elect Donald Trump heeft dinsdag zijn juridische topadviseur Jason Greenblatt benoemd tot 'afgevaardigde belast met internationale onderhandelingen', een nieuwe functie binnen de Amerikaanse administratie.

Greenblatt, die de voorbije twee decennia als advocaat werkte binnen de ‘Trump Organisation’, moet Donald Trump bijstaan in ‘allerhande internationale onderhandelingen en handelsakkoorden’, klinkt het in het communiqué van zijn overgangsteam.

‘Jason is een van mijn nauwste adviseurs en iemand waarin ik het grootste vertrouwen heb. Hij heeft een opmerkelijk verleden als onderhandelaar, voerde complexe transacties in mijn naam en beschikt over de nodige expertise om partijen bijeen te brengen en een consensus te bereiken in moeilijke en gevoelige dossiers’, aldus Trump.

Ross

De vijftiger Greenblatt, advocaat in vastgoedrecht, adviseerde de Republikeinse kandidaat voor het Witte Huis tijdens zijn verkiezingscampagne over de betrekkingen tussen Israël en de VS. De 79-jarige miljardair Wilbur Ross werd benoemd tot staatssecretaris van handel. Trump heeft zijn vertegenwoordiger voor buitenlandse handel (USTR) nog niet genoemd.

Volgens CNN zal Greenblatt zich focussen op het Israëlisch-Palestijns conflict, de betrekkingen tussen de VS en Cuba en de handelsakkoorden met andere landen.


27/12/16
Bron: Belga
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161227_02647247


Eigen mening:
‘De Verenigde Naties hebben zo’n groot potentieel, maar momenteel zijn ze niet meer dan een clubje waar mensen elkaar ontmoeten, wat praten en zich amuseren. Zo treurig!’ schreef Trump maandag op Twitter. Wat maakt hij van het witte huis? Een clubje met mensen die hij goed kent en mee overweg kan en akkoord zijn met Trump. Het is belachelijk dat hij de Verenigde Naties een 'clubje' noemt terwijl hij zelf onder het motto leeft 'you're either with or against me', naar mijn gevoel, anders zou hij deze personen niet kiezen voor zijn staatssecretaris van handel of fgevaardigde belast met internationale onderhandelingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.