actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2011, 21:52
lennert.jensen lennert.jensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westmalle
Posts: 24
Fox News kijken informeert slechter dan helemaal geen nieuws kijken.

Fox News kijken informeert slechter dan helemaal geen journaal kijken

Amerikanen die naar het nieuws van televisiezender Fox kijken, zijn minder goed op de hoogte van de actualiteit dan mensen die helemaal geen nieuws bekijken. Dat is een opmerkelijk resultaat van een onderzoek van Universiteit Farleigh Dickinson in New Jersey.

Voor het onderzoek werden 612 volwassenen allereerst naar hun nieuwsbronnen gevraagd. In een tweede onderdeel kregen de proefpersonen allerlei vragen uit de actualiteit van het afgelopen jaar.

Opmerkelijk was dat iets meer dan de helft (51 procent) van de Fox News-kijkers dacht dat nog Moebarak nog steeds aan de macht was in Egypte, tegenover 32 procent van andere nieuwsgaarders.

Fox News-kijkers geven 18 procentpunt minder vaak een juist antwoord dan personen die helemaal nooit naar het nieuws kijken of luisteren of een krant lezen.

Bron:
http://www.gva.be/nieuws/media-en-cultuur/aid1094095/fox-news-kijken-informeert-slechter-dan-helemaal-geen-journaal-kijken.aspx

Eigen mening: Dit vind ik nu eens werkelijk hilarisch. Een nieuwsuitzending die zo slecht is dat je beter geen nieuws in het algemeen ziet dan dat je deze zou bekijken?!
Anderzijds is het Fox News nog altijd een veel bekeken nieuws. Het feit dat de kwaliteit hiervan zo slecht is, kan leiden tot vertekende beelden en algemene onwetendheid bij de kijkers en is dus zeer gevaarlijk, zeker als het kijkers betreft die door omstandigheden weinig buiten komen of op geen andere wijze in contact meer staan met de wereld of nog erger, als het kinderen betreft. Kinderen zijn nu eenmaal zeer vatbaar voor wat er op tv wordt gezegd.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th November 2011, 15:13
jessica.vanlooy jessica.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
Fox News kijken informeert slechter dan helemaal geen journaal kijken

Ik ga hier eigenlijk akkoord met wat Lennert zegt. Het is natuurlijk maar een onderzoek van 612 mensen, maar dan nog. Ik kan begrijpen dat er misschien veel “boecht” in een nieuwsuitzending zit, maar in Fox News vertellen ze dan dingen die op niets slagen, of hoe moet ik dat begrijpen? Wat misschien ook nog wel zou kunnen, is dat deze mensen nog geïnformeerd werden door andere nieuwsbronnen, zoals roddelbladen bijvoorbeeld. Dit kan hen beeld natuurlijk ook vertekenen. Dan kan het toeval zijn dat ze daarbij ook nog naar Fox News kijken. Zeker een verder onderzoek waard vind ik.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2011, 22:01
Greet.VanDeun Greet.VanDeun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Ik heb toch mijn twijfels bij dit onderzoek, 612 mensen is niet bepaald een representatief aantal. Al kan het natuurlijk dat Fox news inderdaad zo slecht is in hun feiten checken maar het zou me verbazen, Fox news is toch één van de bekendere journalen, als ze echt zo slecht zijn zou dit al wel reacties en commentaar hebben uitgelokt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.