actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2015, 22:21
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Volkswagen-CEO excuseert zich tegenover Congres

Volkswagen-CEO excuseert zich tegenover Congres

Michael Horn, topman van Volkswagen in de Verenigde Staten, zal voor het Amerikaanse Congres zijn excuses aanbieden vanwege het dieselschandaal. Dat bleek vandaag uit een schriftelijke verklaring van de topman. Horn moet morgen tijdens een hoorzitting in het Congres uitleg geven over de sjoemelsoftware.

Horn zal tijdens de hoorzitting beloven volledig mee te werken aan het onderzoek naar het schandaal. Volgens hem is het vinden van een oplossing voor de gedupeerde consumenten de topprioriteit van Volkswagen. Horn vraagt echter ook om geduld, omdat het onderzoek nog niet afgelopen is. "We hebben nog niet de mogelijkheid gehad om alle aspecten van de zaak te onderzoeken", schrijft hij.

Horn verklaarde eerder al dat Volkswagen het volledig verknoeid had. Er werd gespeculeerd op zijn vertrek, maar hij mocht uiteindelijk aanblijven. De Duitse topman Martin Winterkorn stapte wel op vanwege het schandaal.

De Duitse autofabrikant zou jarenlang gesjoemeld hebben met de Amerikaanse milieuregels. Volkswagen zou honderdduizenden VW's en Audi's met software uitgerust hebben die het mogelijk maken om de uitstootbeperking alleen bij officiële controles in te schakelen. Daardoor zouden de auto's in het dagelijkse gebruik veel vervuilender zijn dan wettelijk is toegelaten.

Bron: De Morgen (07/10/2015)
http://www.demorgen.be/economie/vol...ngres-a2482169/

Mijn mening: Ik vind het absoluut niet kunnen dat er gesjoemeld wordt met software van auto's. Zeker niet als het gaat om de uitstoot van auto's. Dit vind ik gewoon weg niet kunnen omdat we al met zo'n groot klimaatprobleem zitten, en hier moet aan gewerkt worden. De wereld moet leefbaar blijven en hiervoor moeten we werken aan de klimaatsveranderingen en deze beperkt houden. Ik vind wel dat de CEO zeker en vast moet meewerken aan het onderzoek en aan eventuele oplossingen, zijn bedrijf Volkswagen heeft deze fout gemaakt, de fout om sjoemelsoftware te gebruiken en ik vind dan ook dat het bedrijf hier de gevolgen van moet dragen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.