actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2015, 15:37
b*itt.g b*itt.g is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Noorderwijk
Posts: 94
Milquet raadt scholen aan om na te denken over schoolreizen

Joëlle Milquet (CDH), minister van Onderwijs in de Franse Gemeenschap , heeft een brief naar Waalse en Brusselse scholen gestuurd. Daarin geeft ze tien aanbevelingen over de actuele terreurdreiging. Ze raadt onder andere aan om bepaalde bestemmingen van schoolreizen te herevalueren. Dat schrijven verschillende Franstalige media.

Milquet benadrukt in een brief aan Waalse en Brusselse scholen dat ze ‘geen maatregelen’ wil opleggen, maar enkel informatieve aanbevelingen geeft. De minister van Onderwijs geeft de scholen in totaal tien concrete richtlijnen en algemene adviezen.

De minister raadt bijvoorbeeld aan om per school een preventieteam aan te stellen. Scholen worden ook aangeraden om grondig het noodplan te bestuderen en de schoolpoort extra in de gaten te houden. Om de controle aan de schoolpoort te verhogen, zouden die ook beter gesloten worden tijdens de lesuren.

Ten slotte raadt Milquet de school ook aan om klasuitstappen te evalueren ‘afhankelijk van de bestemming’. De minister benadrukt dat de scholen steeds terecht kunnen bij de lokale politie en de gemeente om op de hoogte gesteld te worden en de veiligheid te verbeteren.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151118_01977164

Mening:
Ik vind dit een terechte opmerking van Milquet. Zolang de terreur en de terreurdreiging niet afneemt, zou ik reizen en uitstappen, zeker naar onstabiele regio's, zeker afraden. Ik spreek hier vooral over de Afrikaanse en Arabische landen waar controle op de bevolking en instellingen zoals luchthavens en burgerbescherming meestal laks te noemen is. Per slot van rekening sta je er maar alleen voor, ook in de gevaarlijke gebieden. Overal ter wereld komen ze te laat als het op de veiligheid van de burgers aankomt. Ooit zal de toestand verbeteren en kunnen we terug naar hartenlust reizen, maar op dit moment is het inderdaad niet aan te raden te reizen naar risicogebieden. Ik spreek hier over risicogebieden, omdat nu elk land in Europa een risicogebied is voor terroristen.

Laatst aangepast door b*itt.g : 18th November 2015 om 15:44.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.