actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2011, 14:28
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Homohuwelijk blijft verboden ijn Californië

Het homohuwelijk blijft verboden in Californië, zo heeft een college van drie rechters van het federaal Hof van Beroep in San Fransisco beslist. Ook in augustus vorig jaar hadden de drie rechters het homohuwelijk verworpen. Daarmee maakten zij een vonnis van een lagere rechtbank ongedaan. Die rechtbank had gesteld dat het verbod op homohuwelijk tegen de grondwet indruist.

En zo blijft de pendel in Californië maar slingeren. Nadat in mei 2008 het huwelijk tussen holebi's was toegelaten, stapten 18.000 stelletjes naar het altaar. Hun huwelijken blijven (rechts)geldig. Bij een referendum in november 2008 stemde echter 52 procent van de kiezers tegen het homohuwelijk.

Slechts in vijf Amerikaanse deelstaten - Connecticut, Massachusetts, Iowa, New Hampshire en Vermont - kunnen homo's of lesbiennes elkaar eeuwige trouw beloven. In dertig van de 50 deelstaten is wettelijk verankerd dat het huwelijk een exclusieve zaak tussen een man en een vrouw is.

In Californië en enkele andere staten hebben samenwonende homo's wel dezelfde rechten als heteroseksuele paren. (belga/gb)

Bron: De Standaard

Hier stel ik mij toch echt wel vragen bij. We leven in het jaar 2011, een wereld en een tijd waarin we het holebi’s niet meer weg kunt denken. Naar mijn mening heeft elke mens recht om te trouwen, zijn eeuwige liefde te beloven aan een persoon die men graag ziet. En van hoeveel respect getuigt dit eigenlijk? We moeten respect hebben voor iedereen, ook als hij of zij anders is. Dit zijn nu twee mannen of twee vrouwen die elkaar graag zien, en wat dan nog? Zijn zij minderwaardig of slechter dan wij omdat ze toevallig op iemand van hetzelfde geslacht vallen? Ik ben absoluut van mening dat dit niet zo is. Naar mijn mening zijn mensen die het huwelijk nog steeds als iets exclusie voor en man en vrouw beschouwen echt kortzichtig.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th March 2011, 20:43
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Ik ga akkoord met wat hieronder gezegd wordt. We leven in een tijd waarbij we ons hebben neergelegd bij tienerzwangerschappen en zelfs abortus. En waarom blijft deze maatschappelijke kwestie dan zo'n struikelpunt? Ik denk dat het voor sommige conservatievelingen ook wel een shock kan zijn om sommige homo's te zien. Want, eerlijk, de gay-parades zijn niet echt het grote voorbeeld van imagebuilding bij deze mensen. Ze zien enkel de extreme homo's die graag in politiepakjes rondhuppelen bij wijze van spreken . Toch moet men in Californië inzien dat er ook in de 'heterowereld' zulke extremisten rondlopen en zou ik graag zien gebeuren dat het homohuwelijk binnenkort wordt goedgekeurd. Het zijn maar net mensen zoals ons die hun partner graag zien en dit officieel willen maken. Stel je voor dat ons dit recht wordt ontnomen, ...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th March 2011, 08:54
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Homohuwelijk blijft verboden ijn Californië

We zijn ondertussen al 2011 en toch zijn er nog grote taboes rond homoseksualiteit. Ik begrijp natuurlijk dat niet iedereen hiervoor openstaat of dat sommige mensen/landen problemen hebben met dit principe, maar ik vind het zeer jammer dat mensen niet gelukkig kunnen zijn op hun eigen manier. Dat wil niet zeggen dat homoseksualiteit moet worden overdreven op een zeer negatieve manier zoals tegenwoordig wel vaker naar buiten komt. Homo's kunnen ook gewone mensen zijn zoals iedereen rondom ons, alleen vallen ze op hetzelfde geslacht. Jammer is dat mensen die een 'normaal' leven proberen te leiden, moeten boeten voor mensen die de hele zaak opblazen. Dat brengt maatregelen of verboden met zich mee zoals geen homohuwelijk. Ik ben ook niet altijd even tevreden met wat er in het milieu gebeurd, maar je kan eenmaal iemand zijn karakter moeilijk veranderen. Hopelijk kan de visie op het 'Gaymilieu' toch nog wat veranderen zodat ook de niet-opvallende homo's een normaal leven kunnen leiden door onder andere in het huwelijksbootje te stappen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th April 2011, 18:32
Francesco Francesco is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Mortsel
Posts: 96
Een gevoelige kwestie.

Het homohuwelijk vind ik maar een kopie van het heterohuwelijk. Als man en vrouw een ring dragen, dan moeten man en man dat ook doen, en dan moeten vrouw en vrouw dat ook doen. Het is van deze mentaliteit: wat ik niet heb, en de ander wel, moet ik ook hebben. Net hetzelfde wat kinderen krijgen betreft. Daar hou ik niet van.

Wel kan een relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht iets uiterst merkwaardig zijn. Dat moet niet onderdoen voor een relatie tussen man en vrouw. De heilige band die zij hebben, mag naar mijn mening ceremonieel verzegeld worden. Maar het is voor mij iets totaal anders dan een huwelijk. Tevens heel speciaal en goddelijk.

En ik weet dat niemand van de Bijbel wilt horen, maar in het Evangelie staat geschreven: als je liefhebt, dan ken je God, want God is liefde.

Laatst aangepast door Francesco : 8th April 2011 om 18:37.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.