actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2015, 23:05
Wouter.V*rbeeck Wouter.V*rbeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Lille
Posts: 14
Mogelijk terroristische aanslag verijdeld in Moskou

De antiterreureenheid in Moskou heeft zondag een groep mensen opgepakt ‘die een terroristische aanslag planden in de Russische hoofdstad’. Dat melden Russisch persagentschappen op gezag van de antiterreureenheid.

‘In één van de appartementen waar de ordediensten binnenvielen, verschuilde zich een groep terroristen’, klinkt het aan het persagentschap Tass. ‘In één van de woningen werd een springtuig aangetroffen. Dat werd onschadelijk gemaakt. Alle betrokken personen zijn gearresteerd.’

Zondagnamiddag viel de antiterreureenheid in verschillende woningen in de Russische hoofdstad binnen. Hoeveel mensen gearresteerd werden, is voorlopig onduidelijk. Het enige wat de Russische autoriteiten kwijt willen, is dat er in de woningen ‘voldoende bewijzen werden aangetroffen om te stellen dat de opgepakte terroristen een aanslag planden in Moskou’.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151011_0...jdeld-in-moskou

Persoonlijke Mening:
Deze verijdelde aanslag lijkt mij enkel het begin te zijn van mogelijke wraakacties van IS tegen Rusland. Het lijkt mij dat Rusland een strategisch nadeel heeft ten opzicht van landen zoals Amerika door hun geografische ligging. Hun landgrenzen zouden de kans op grootschalige terroristische acties mogelijk kunnen vergroten. Daar waar Amerika afgezonderd is van de conflicten in het Midden-Oosten is Rusland in mijn ogen een makkelijker doelwit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.