actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2014, 16:56
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
Europese luchtvaartmaatschappijen veroordelen ‘gijzeling van tienduizenden passagiers

Europese luchtvaartmaatschappijen veroordelen ‘gijzeling van tienduizenden passagiers’

De vereniging van Europese luchtvaartmaatschappijen (AEA) veroordeelt de aangekondigde stakingsactie bij luchtverkeersleider Belgocontrol.

'Tienduizenden passagiers, vracht en dringende zendingen worden gedurende 24 uur gegijzeld en dat omwille van een stakingsagenda die niets te maken heeft met de luchtvaartsector', zegt AEA-topman Athar Husain Khan vrijdag in een persbericht.

De vakbonden kondigden vrijdag aan dat het Belgische luchtruim vanaf zondag om 22 uur gedurende 24 uur gesloten zal zijn, naar aanleiding van de nationale staking tegen de regeringsmaatregelen.

'Luchtvaart speelt een zeer kritische rol in de mobiliteit van mensen en levert elke minuut een belangrijke bijdrage tot de Europese economie dankzij het transport van goederen. Het is totaal verwerpelijk dat een stakingsactie van een entiteit die een infrastructuurmonopolie bezit deze rol abrupt tot stilstand brengt en dat de hele Europese luchtvaartindustrie er maandag het slachtoffer van wordt', stelt de AEA nog. 'Dit leidt niet alleen tot miljoenenverlies voor de luchtvaartmaatschappijen, tienduizenden passagiers moeten hun reisplannen annuleren of wijzigen en dat tijdens een van de drukste weken van het jaar voor de sector.'

Bron: De Standaard, 12/12/2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141212_01425927

Mening: Ik begrijp de frustratie. Het Belgische luchtruim volledig afsluiten is voor niets nodig en staat los van de staking. Ik begrijp zelfs niet waarom ze dit doen? Tienduizenden passagiers moeten hun reisplannen annuleren of wijzigen, dat zou toch het gevolg niet mogen zijn van een staking? Ik vind dat men een minimumdienst moet hebben bij de luchtvaartmaatschappijen, zodat er zo weinig mogelijk mensen in de problemen komen. Net zoals bij De Lijn en de NMBS zou er maandag een minimumdienst moeten zijn. Naar mijn mening is er de laatste weken al genoeg gestaakt en zijn het telkens de werkwillige mensen die er last van ondervinden. Dit moet anders. Ik begrijp de reactie van de Europese luchtvaartmaatschappijen dan ook volledig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.