actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2010, 14:09
alaerts.diewert alaerts.diewert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 60
Eén speekseltest op drie is positief

Over een paar weken zal in elke Limburgse politiezone de speekseltest zijn ingevoerd. Daarmee wordt de pakkans voor bestuurders die onder invloed van drugs rijden, zeer groot. Sinds de invoering van de test op 1 oktober werd in Limburg al bij 78 bestuurders een speekseltest afgenomen. 25 van hen waren positief.

De enige opmerking die de agenten hebben, is de ruime foutmarge van de speekseltest. Mensen die bekenden drugs te hebben gebruikt, testen daardoor toch negatief.

In de politiezones waar de test wel al werd gebruikt, is men zeer positief. “Eindelijk hebben we een middel om dit probleem aan te pakken”, zegt de Voerense politiechef Rik Vanderhoven. Als het van hem afhangt wordt iedereen die vanuit Maastricht de grens oversteekt aan een speekseltest onderworpen.

“Een noodzaak volgens mij, gezien we hier vlakbij Nederland zitten.” De zonechef heeft zelfs plannen om bij een grote controle eind dit jaar een dokter in te schakelen die na een positieve speekseltest meteen een bloedafname kan doen.

Maar dat de speekseltest net als de alcoholtest massaal wordt ingezet, is niet voor meteen: er zijn er nog te weinig.

19/10/2010
www.hbvl.be

Persoonlijk vind ik dit een goede uitvinding. Hier moet men verder in investeren. Als nu al blijkt dat één op drie positief test, toont dit aan dat dit een veel voorkomend probleem is in onze maatschappij. Dus we kunnen er best verder op inspelen. Drugs zijn in ons land illegaal, maar zo blijkt niet iedereen er zich aan te houden.
Het idee om iedereen die uit Maastricht komt tegen te houden is een goed idee. Veel mensen die drugs willen, gaan het halen in de coffeeshops in Maastricht. Als men daar dan extra toezicht gaat houden komt er minder en minder drugs in ons land. Uiteindelijk zal de bevolking er ook beter bij varen. Minder drugs in ons land lijdt tot minder verslaafde. Maar alleen in Maastricht toezicht houden is niet voldoende. Mensen die dit weten maken een ommetje om het vervolgens ergens anders te gaan halen. Het zal dus zeker geen eenvoudige zaak zijn om alles tot in de puntjes clean te houden. Maar het is zeker het investeren waard!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2010, 17:48
guus.wuyts@hotmail.com guus.wuyts@hotmail.com is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lichtaart
Posts: 54
Toevallig heb ik er vandaag nog een discussie over gehad met iemand. Ik vind het wel positief dat ze nu testen op drugs in het verkeer aangezien het je reactievermogen verlaagd. Maar anderzijds kan je ook gepakt worden als je niet onder invloed bent. Als je nu bijvoorbeeld zondagavond nog een joint hebt gerookt is de kans volgens mij nog groot dat je de volgende ochtend nog steeds positief bent op de speekseltest.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.