actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2010, 20:14
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Zoon doodt aan Alzheimer lijdende vader in Waver

WAVER - Een 33-jarige man uit Waver, Christophe B., is aangehouden voor vadermoord na de dood van zijn 63-jarige vader die aan de ziekte van Alzheimer leed. Dat meldt het parket van Nijvel maandag. De man heeft bekend.

De politie kreeg zondag rond 14 uur bericht van het overlijden. Christophe woonde nog bij zijn ouders in de rue Lambert Fortune. Zijn moeder was echter in het ziekenhuis opgenomen waardoor hij de zorg voor zijn vader had overgenomen. Hij gaf aan het steeds moeilijker te hebben om zijn agenda te plannen.

De zoon probeerde zaterdagmorgen nog een plaats in een instelling voor zijn vader te vinden. Nadat hij die ochtend een kalmerend middel aan zijn vader gaf, bracht hij een bezoekje aan zijn moeder. Bij terugkeer was Christophe getuige van een volgens hem "ondraaglijke scène". Hij verstikte vervolgens zijn vader met kussens en ging op bezoek bij zijn zus.

Onder zichtbare invloed van alcohol bekende hij haar in onduidelijke bewoordingen de moord op hun vader. Hij keerde terug naar huis en de volgende ochtend telefoneerde zijn zus tevergeefs naar haar moeder en vader. Ze waarschuwde uiteindelijk een buurvrouw.

Bron: De Standaard

Eigen mening:
Persoonlijk begrijp ik niet dat een zoon zijn vader vermoordt. Het is en blijft jouw vader, wat er ook gebeurt. Ik kan begrijpen dat bepaalde mensen voor een naast familielid kiezen voor euthanasie. Omdat dit familielid veel pijn lijdt. Maar dan nog doodt je deze persoon lichamelijk niet zelf. En is het ook nog eens pijnloos.
Als tweede punt vind ik het echt onzin dat hij zijn vader heeft gedoodt omdat hij anders zijn planning niet kon controleren. Vermoordt men tegenwoordig om deze reden al een mens?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2010, 10:29
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Even terzijde, ik krijg inderdaad de indruk dat het precies zo is dat mensen tegenwoordig worden vermoord voor de domste redenen (sigaret, mp3, ...). Ik zou niet weten hoe dat komt, maar het is in elk geval niet echt opbeurend.

Jolien zei dat het je vader blijft wat er ook gebeurd. Familie blijft familie, dat is waar, al ken ik mensen genoeg die sommige familieleden (vaak één van beide ouders) echt niet meer als familie beschouwen en deze liever kwijt dan rijk zijn. Ik vind het trouwens een onterecht onderscheid, je vermoord misschien geen familie, maar eigenlijk vermoord je gewoon niemand niet! En inderdaad al zeker niet om zo'n domme reden. Ik denk trouwens niet dat je er zo maar vanuit mag gaan dat dat de echte reden dan de moord is. Om te beginnen wordt dat niet expliciet gezegd, de reden zou de "ondraaglijke scène" zijn. Vergeet ook niet dat er waarschijnlijk een hoop frustraties waren en dat er alcholol in het spel was. (Het is echter niet duidelijk of de vader onder invloed van alcohol is vermoord of niet. Is dat niet het geval, dan valt het alcohol-argument weg )
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.