actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2013, 22:19
L*sa.vanRossem L*sa.vanRossem is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 19
Ik wil de shit van banken niet meer opruimen

'Ik wil de shit van banken niet meer opruimen'

Sp.a-voorzitter Bruno Tobback wil dat de bankenhervorming, die op de regeringstafel ligt, garandeert dat spaargeld veilig is en dat de belastingbetaler niet nog eens moeten opdraaien voor de redding van banken. 'Ik wil de spaarder en de belastingbetaler recht in de ogen kunnen zien en met de hand op het hart zeggen: dit gaat niet meer gebeuren', zegt hij in een interview met De Tijd.

Premier Elio Di Rupo en de vicepremiers hebben zich vandaag in het kernkbabinet nog eens over het bankenplan van minister van Financiën Koen Geens (CD&V) gebogen. Maar zoals verwacht, kwam er nog geen witte rook uit de schouw. Maandag volgt een nieuwe poging. Dan is het sp.a-congres achter de rug en hoopt de regeringstop te kunnen landen.
Maar sp.a-voorzitter Bruno Tobback lijkt niet van plan een compromis te zullen slikken, als niet kan worden gegarandeerd dat het spaargeld veilig is. En Tobback wil ook zeker zijn dat de belastingbetaler niet meer zal moeten opdraaien, als er nog eens banken moeten worden gered. 'Die bankenhervorming is belangrijk, omdat de simpele en nuchtere vaststelling is dat we het ons geen tweede keer kunnen veroorloven dat we de shit van een bankencrisis zouden moeten opruimen. Want dan zullen we de pensioenen niet meer kunnen betalen. Ik wil de spaarder en de belastingbetaler recht in de ogen kunnen zien en met de hand op het hart zeggen: dit gaat niet meer gebeuren', aldus Tobback.
Voor de sp.a staat er veel op het spel, want de partij is op zoek naar een nieuw elan. Het bankendossier is een uitgelezen kans voor partijvoorzitter Bruno Tobback om de sp.a te profileren, om aan te tonen dat de sp.a wel antwoorden heeft voor de crisis. Dat zal Bruno Tobback dit weekend op het congres 'Het Vlaanderen van morgen' ook duidelijk maken.
Ondertussen dreigen de perikelen rond boegbeeld Johan Vande Lanotte en Electrawinds de heropstanding van de sp.a wel te doorkruisen. Maar sp.a-voorzitter Bruno Tobback blijft pal achter Vande Lanotte staan. 'Het kan mij niet schelen of dit al dan niet schadelijk is voor de partij. Mocht blijken dat hij uit persoonlijk belang en winstbejag zou handelen, dan is hij geen dag langer nog vicepremier voor de sp.a. Maar daar heb ik nog geen bewijzen voor gezien, ook al draait de roddelfabriek van Jean-Marie Dedecker op volle toeren. Ik blijf hem dus verdedigen tegen de anti-politiek en de valse beschuldigingen van Dedecker', aldus Tobback.

Bron:
De Tijd 6 december 2013
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_...93 36-3136.art

Mening:
Ik sta volledig achter de mening van meneer Tobback. Bij de vorige bankencrisis waren het ook de grote banken die uit de nood geholpen werden. Bij de regeling die Di Rupo wil doorvoeren gaan ze naar mijn mening dezelfde fout begaan. De inwoners van het land België moeten vertrouwen hebben in de banken en een zeker gevoel hebben wanneer ze hun geld willen sparen. Sparen is immers iets wat gestimuleerd moet worden en door onzekerheid over je geld is dit niet het effect dat je hiermee bekomt. Sp.a is een linkse partij en zij streven naar meer macht voor de economisch ‘zwakkeren’ onder ons. Ik kan mij volledig aansluiten bij hun gedachtegang.

Laatst aangepast door L*sa.vanRossem : 6th December 2013 om 22:33.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.