actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2013, 08:57
G*ddy.Peiten G*ddy.Peiten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Loenhout
Posts: 80
Vande Lanotte schopt wild om zich heen. Ik voel me vereer

Minister Johan Vande Lanotte heeft genoeg van insinuaties van belangenvermenging in het dossier rond Elektrawinds. Hij dreigt iedereen die dat blijft suggereren, voor de rechter te dagen. Daarmee verwijst hij impliciet naar Jean-Marie Dedecker, maar die is allerminst onder de indruk. ‘Ik voel me vereerd.’

Op zijn blog heeft Jean-Marie Dedecker verschillende open brieven geschreven aan Johan Vande Lanotte. In die brieven stelt Dedecker zich vragen bij wat er allemaal gebeurt rond Elektrawinds, het Oostendse groenestroombedrijf dat in moeilijkheden verkeert. Johan Vande Lanotte was daar jarenlang bestuurder.

Dedecker gaat er dan ook van uit dat het dreigement van Vande Lanotte in Terzake dinsdagavond ook aan hem gericht is. ‘Ik voel me vereerd’, zei hij in De Ochtend op Radio 1. ‘Vande Lanotte begint wild om zich heen te schoppen en dan ben ik het slachtoffer.’

Open brieven
Minister Vande Lanotte eist dat de insinuaties tegen hem bewezen worden. ‘De mensen die bewust zulke dingen zeggen zonder enige bewijzen, ga ik voor het gerecht brengen. Ik ben dat beu.’ Maar dat maakt geen indruk op Dedecker. ‘Lees mijn open brieven’, zegt hij. ‘Alle bewijzen staan daarin.’

‘Ik ben zelf geen rechter, ik oordeel niet of wat hij doet legaal is of illegaal. Wat Didier Bellens deed bij Belgacom, was wellicht ook niet illegaal. Maar ik vraag me af of het allemaal wel koosjer is. Als iemand minister is, die beslist gedurende 10 jaar over het beleid hier in de streek en over he beleid rond groene energie. Als ik zie dat die zelf vennootschappen opricht, dat die in zee gaat met vennootschappen waarvan hij ook voorzitter van de raad van bestuur is. Dan stel ik me daar vragen bij.’

Bron: www.standaard.be

Mening:
Ik heb ook altijd vraagtekens geplaats bij de positie van Johan Vande Lanotte binnen Elektrawinds. Ik begrijp dus volkomen dat Jean - Marie Dedecker zijn twijfels hierover op tafel gooit. Dat het misschien inderdaad niet echt illegaal is, klopt wel. Langs de andere kant zuiver is het ook niet. Vande Lanotte zal waarschijnlijk bewust of misschien onbewust toch aan belangenvermenging hebben gedaan. Naar mijn mening had hij nooit met Elektrawinds mogen beginnen gedurende zijn ambt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.