actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2013, 12:22
toon.s*hellens toon.s*hellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: TURNHOUT
Posts: 21
‘Politici zwijgen beter over de Rode Duivels’

Bondscoach Marc Wilmots vindt dat politici zich niet moeten inlaten met de Rode Duivels. De politiek heeft wel andere katten te geselen, vindt hij. ‘Ik hou me niet bezig met uw zaken, hou u niet bezig met de mijne’, is zijn boodschap aan de politici in een interview met Le Soir.
Het is duidelijk dat Wilmots, zelf ooit nog senator voor de MR, niet wil dat de nationale voetbalploeg en het ‘Belgische gevoel’ dat ze oproepen zouden gerecupereerd wordt door sommige politici. Als zijn spelers politiek getinte uitspraken doen, dan is dat voor hun rekening, zegt hij. ‘Als een speler een politieke uitspraak doet of zegt dat hi jvoor deze of gene partij stemt, dan is dat zijn goed recht. We leven in een democratie.’

Maar de verkiezingen die amper een paar weken voor het WK in Brazilië vallen, en het mogelijk verband tussen de twee, daar wil hij het zelf liever niet over hebben. ‘Als we alles aan elkaar gaan koppelen, dan zijn we niet goed bezig.’ En voor wie hem daar toch een vraag zou over stellen heeft hij zijn antwoord al klaar: ‘Ik praat niet over politiek. Andere vraag.’

Dat de Rode Duivels de laatste Belgen zijn, wil hij ook niet geweten hebben: ‘Het beste zou zijn dat de politici niet over de nationale ploeg praten. De politiek heeft wel andere katten te geselen en zou zich beter niet al te veel inlaten met de Rode Duivels. Ik hou me niet bezig met uw zaken, hou u niet bezig met de mijne’.

bron: de standaard

mening: Dat het Belgische voetbalelftal het land terug zou verenigen is waarschijnlijk. Wilmots neemt hier een zeer duidelijk standpunt in dat wel correct is. HEt succes van de duivels mag niet gelinkt worden aan politieke standpunten en is dus geen propagandamiddel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.