actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2009, 21:00
jeroen.ooms@edu.khk. jeroen.ooms@edu.khk. is offline
Jeroen.Ooms
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Gwendolyn Rutten wil van Open Vld weer VLD maken

Gwendolyn Rutten wil van Open Vld weer VLD maken

Als Gwendolyn Rutten op 5 december verkozen wordt tot voorzitter van de Vlaamse liberalen, dan zou de partij wel eens terug naar het oude vertrouwde VLD kunnen gaan. Rutten ziet het nut van het adjectief 'Open' niet meer in.

In 2007 werd de naam van VLD uitgebreid met het adjectief 'Open', een verwijzing naar het vierde burgermanifest van Guy Verhofstadt over de open samenleving.

"Het was niet slecht gekozen, maar het voegt niets toe", zei Rutten woensdag bij de voorstelling van haar programma. "Als we het zouden gebruiken omdat we bang zijn anders als gesloten ervaren te worden, dan klopt er iets niet."

Open blik

Alexander De Croo geeft zijn tegenkandidate gelijk, maar vindt niet dat het "een prioriteit" is. "Het moet geen thema in de campagne worden, maar het bijvoeglijk naamwoord Open is iets uit de campagne van 2007. Het brengt nu niets meer bij."

Derde kandidaat Marino Keulen zit dan weer op een andere golflengte. "Het bevestigt wat we zijn. Het staat voor een open blik naar de wereld en voor een verhaal van kansen."

Realisme

Rutten wil naar de kiezers trekken met de slogan "De kracht van realisme". Daarmee bedoelt ze: het benoemen van de dingen zoals ze zijn, het doen van haalbare voorstellen en het kennen van je plaats in het politieke landschap.

bron:http://www.gva.be/nieuws/binnenland...-vld-maken.aspx

Mijn mening omtrent dit artikel is dat het mij eigenlijk niet veel uitmaakt of het nu terug vld wordt of open vld blijft. Het zijn toch de ideeën van een partij die de doorslag geven en niet de naam zelf. Een naam is een uithangbord, maar het zijn de ideeën die ervoor zorgen dat je stemt op een partij.
Als ik eerlijk mag zijn, zou ik het gewoon op open vld houden. De mensen zijn nu reeds vertrouwd met die benaming en het woord "open" geeft ook een bepaalde visie van de partij weer.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.