actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2015, 09:14
Ninke.D*iesen Ninke.D*iesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Lille
Posts: 21
“Kranten staan er vol van, en toch laat iedereen zich vangen”

Sinds de zogeheten superflitspaal in de Gentse binnenstad staat, zijn er al 2.800 bestuurders geflitst. Burgemeester Daniël Termont schrikt van dat aantal: “Iedereen is verwittigd en toch rijdt iedereen te snel”, klonk het op Radio1.

De superflitspaal staat sinds begin oktober in Gent en duikt sindsdien om de week ergens anders op in de stad. De flitser wordt hét wapen om auto’s te dwingen de zone 30 te respecteren. Maar dat loopt voorlopig nog niet zo goed: maar liefst 2.800 hardrijders lieten zich al vangen. “In de Sleepstraat bijvoorbeeld worden 450 overtredingen per week geregistreerd, dat zijn er meer dan 50 per dag. En dat is opmerkelijk, vooral omdat dat toestel zo bijzonder zichtbaar is”, meent de Gentse burgemeester Daniël Termont. “De kranten staan er vol van, iedereen is verwittigd, maar toch rijdt iedereen te snel.

bron : 11/11/2015 Het Nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151111_01964627#

mening : Ik vind het wel een goed initiatief van de politie. Wat ik wel raar vind is dat deze flitser wel is aangekondigd is maar en dat er toch zoveel mensen zich nog laten vangen. Maar langs de andere kant snap ik de bestuurders wel de meeste mensen zijn tegenwoordig vaak gehaast en rijden daarom vaak een beetje te snel. En zeker in een zone 30 zie je niet veel mensen effectief 30 rijden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2015, 09:25
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
“Kranten staan er vol van, en toch laat iedereen zich vangen”

Deze flitspaal was bedoeld om mensen de zone 30 te doen respecteren. De zone 30 ligt niet alleen in de buurt van een school, maar ook in woonwijken. Kortom, zone 30 is waar vaak veel kinderen rondlopen. Het is onverantwoordelijk van de chauffeurs om de zone 30 niet te respecteren. Blijkbaar zijn ze ook hardleers, zelfs als ze weten dat ze geflitst zullen worden, blijven ze te snel rijden. Ik vind het jammer dat de flitspaal niet zo effectief is als bedoeld. Ik denk dat de volgende stap bestaat uit de chauffeurs raken in hun portemonnee, ik bedoel dan de boetes van te snel rijden verhogen. Te snel rijden in zone 30 is niet veilig, een ongeval is zo gebeurd. Ik hoop dat de chauffeurs dat zullen inzien, voor het te laat is.

Ninke haalt aan dat de bestuurders vaak gehaast zijn en daarom te snel rijden. Mijn boodschap aan deze bestuurders is: Vertrek op tijd en houd je aan de snelheidsregels.
Ik denk dat iemand liever te laat komt dan dat hij een ongeval veroorzaakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.