actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2017, 22:31
Emily B*erinckx Emily B*erinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: België
Posts: 34
2017 voorlopig tweede warmste jaar ooit, na 2016

2017 voorlopig tweede warmste jaar ooit, na 2016

Dit jaar is tot nu toe het tweede warmste jaar sinds het begin van de waarnemingen. Dat meldt het Amerikaans National Oceanic and Athmospheric Administration (NOAA), vergelijkbaar met het KMI. De gemiddelde temperatuur over land en oceaan lag 0,87 graden Celsius boven het gemiddelde van de 20e eeuw - in 2016 was dat 0,99 graden boven dat gemiddelde.

De vorige maand was ook de vierde warmste maand ooit.

Van de tien warmste eerste negen maanden van het jaar ooit zijn er negen die sinds 2005 zijn voorgevallen. Enkel 1998 komt ook nog voor in de top 10 van de globaal warmste temperaturen van januari tot en met september.

NOAA startte de waarnemingen in 1880.

Bron: www.DeMorgen.be
Geraadpleegd op: 18/10/2017

Eigen mening: Er wordt op zich niet zo heel veel nieuw verteld in dit artikel. Toch is het er één dat een duidelijk beeld geeft over hét grote probleem waar we de komende jaren een oplossing voor moeten gaan zoeken: klimaatopwarming.
Er wordt niet expliciet verteld dat deze cijfers gelinkt zijn aan klimaatopwarming maar het wordt wel geïnsinueerd. We kunnen dit artikel dus klasseren in de overvolle map met andere artikels die de gevolgen van klimaatopwarming vertellen.
Alhoewel er enkel cijfers staan vind ik dat er wel een sterk signaal wordt geuit naar de wereldwijde bevolking: we moeten dit probleem nu aanpakken. Maar of mensen er ook echt in geïnteresseerd zijn, dat weet ik niet. Vaak hoor ik: we gaan meer met de fiets rijden. Maar zodra er twee regendruppels vallen of de wind waait wat te hard is de auto alweer gestart. Wanneer er tijdens de aardrijkskunde les wordt vertelt dat het produceren van vlees enorm veel water kost en een grote hoeveelheid methaan (een broeikasgas) als bijproduct heeft, zie ik vele hoofden instemmend knikken. Maar 's avonds wordt er gerust een tweede worst opgeschept.
Daarom vraag ik mij af of zo'n artikel nog wel indruk nalaat op de doorsnee mens. Daarenboven denk ik niet dat er veel mensen zijn die begrijpen wat een stijging van nog geen tiende van een graag betekent. De vraag is dan nog of er wordt gesnapt wat hier staat geschreven. Niet tegenstaande dat ik het enorm belangrijk vind. We spreken over de toekomst van onze planeet, kinderen en kleinkinderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.