actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Statistieken, Tabellen, Kaarten & Grafieken > Binnen-...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2013, 07:59
I*te.VanHerreweghe I*te.VanHerreweghe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 95
1.632 artsen te veel in 2017

België leidt te veel artsen op, van wie er veel na hun studies hun beroep niet zullen kunnen uitoefenen. Dat blijkt uit een rapport van de Planningscommissie voor het medisch aanbod, zo staat vrijdag in Le Soir. Als er niets aan de huidige toestand verandert, zullen tussen nu en 2017 1.632 jongeren afstuderen maar geen toestemming krijgen om aan de slag te gaan.

Tegen 2017 zouden in Vlaanderen 3.341 artsen moeten afstuderen, terwijl de staat hen maar 2.829 Riziv-nummer toekent. Dat betekent dus dat er een overschot van 512 artsen ontstaat op vier jaar. In de Federatie Wallonië-Brussel zijn de cijfers nog zorgwekkender. Daar verwacht men meer dan 3.000 gediplomeerden in vier jaar, voor 1.886 beschikbare Riziv-nummers. Daar is er dus een overschot van 1.120.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131115_00839651

Mijn mening: Ik vind het teleurstellend dat er 512 artsen niet te werk kunnen gaan in hun eigen sector. Datgene waar je zo lang voor studeert niet kunnen uitvoeren,zal leiden naar veel frustraties. Toch ben ik er van overtuigd dat deze mensen niet werkloos zullen blijven! Internationale organisaties zoals 'Artsen zonder grenzen' en dergelijken zijn steeds opzoek naar nieuwe artsen om mensen in het buitenland te helpen. Ik denk dat elke arts wel een job zal vinden die hem ligt. Iemand die kennis heeft van de medische wereld, is onmisbaar vandaag de dag. Ik vind dus niet dat we van een teveel aan artsen kunnen spreken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.