actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Turkije
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th March 2014, 20:49
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
Turkije blokkeert YouTube

Een dag nadat een rechtbank in Ankara de ban op Twitter ophief, heeft Turkije de toegang tot YouTube geblokkeerd. Twitter was sinds vorige week donderdag geblokkeerd. Op 30 maart vinden er verkiezingen plaats in Turkije.
De Turkse telecommunicatieautoriteit (TIB) heeft ‘administratieve maatregelen’ genomen tegen YouTube. Dat zou gebeurd zijn uren nadat een audiobestand gelekt was op de website.

Een anonieme YouTube-account heeft donderdag een audiobestand gepost. Het zou om een gesprek gaan tussen het hoofd van de Turkse inlichtingendienst, de minister van Buitenlandse Zaken en het hoofd van het leger. Ze bespreken een mogelijke militaire inval in Syrië. Premier Recep Tayyip Erdogan noemt het lek 'kwaadaardig'. 'Wie dien je door zo'n belangrijke meeting af te luisteren.'

Woensdag had een administratieve rechtbank in Ankara nog bevolen om de regeringsbeslissing, die de toegang tot Twitter in het land had afgesloten, op te heffen. Erdogan beschuldigt Twitter ervan dat ze de aantijgingen van corruptie tegen zijn regime propageert. De timing van deze blokkeringen is niet toevallig: zondag zijn het gemeenteraadsverkiezingen, een belangrijke test voor Erdogan, wiens partij door een corruptieschandaal sterk onder druk staat.

Bron: De Standaard

Ik snap de bedoelingen van Erdogan niet goed met deze actie, zo krijg je het volk toch niet op je hand? Youtube is immens populair, vele mensen luisteren er muziek op, en door dat af te sluiten vanwege één filmpje gaat hij veel mensen tegen zich krijgen. Turkije wil graag bij de Europese Unie komen, maar dit soort acties zullen dat proces zeker niet bevorderen lijkt mij. Turkije is veel te streng op het vlak van vrijheden, om bij een Unie te horen waar vrijheid centraal staat.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2014, 16:46
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Ik denk dat het hier erg duidelijk is dat deze mensen zo corrupt zijn als de pest. Het corrupt zijn dreigt aan het licht te komen, gewoon de bron afsluiten voor het publiek, simpel. Net zoals alle problemen in de wereld: Syrië, Rusland etc. Overal is machtmisbruik en dat is heel erg en heel droevig, Sancties opleggen heeft totaal geen effect, oorlog voeren is slecht... Wat doe je eraan...?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th May 2014, 17:01
D*ies.Stessens D*ies.Stessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 74
Ik denk persoonlijk dat Turkije slechts pleisters op een ontstekende wonde aan het kleven is. Ooit gaan de corrupte praktijken van de partij van Erdogan aan het licht komen en dan is het toch gedaan met de premier en zijn partij. Daarbij had ik het reeds vermeld bij het artikel over de schoppende adviseur van Erdogan, en vermeld ik het hier nogmaals. Zoals Stijn reeds aanhaalde, de partij van Erdogan is volgens mij het overleg tussen Turkije en de Europese Unie volledig naar de vaantjes aan het helpen. Dit allemaal om zelf maar aan de macht te kunnen blijven in Turkije, met alle middelen die ze hebben. Als je Twitter en Youtube moet blokkeren voor je gehele bevolking, dan is er iets fundamenteel mis! Niet enkel met de partij van Erdogan, maar ook met de staat an sich. Het is toch niet normaal dat je zulke sociale media zomaar afsluit, zonder enige reden. (als er al mogelijke redenen zijn om zo de vrijheid van de mensen te belemmeren). Ik ben echt benieuwd hoe deze situatie zich verder ontwikkelt.
__________________
They got money for war, but they can't feed the poor
-Tupac
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th May 2014, 17:51
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
Ik ben het volledig eens met Steven. Ze proberen de corruptie af te schermen zoals het "censuurdekentje" van de ideale wereld dit zou doen. Dat de Turkse overheid niet door heeft dat in deze wereld van evolutie zulke dingen de zaak alleen maar verergeren snap ik niet. Als ze zulk een maatregel nemen is het nog geen uur daarna al over de hele wereld verspreid. Nog maar niet te spreken over wat de gevolgen van zo'n maatregelen zijn voor het land. Ze komen steeds in het nieuws met die absurde maatregelen. Eerst bannen ze Twitter. De dag erna tweet een Turkse hacker wat voor onzin dit is. Nu bannen ze Youtube. Ik ben ervan overtuigd dat er morgen een Turks filmpje opduikt. Slecht in het nieuws komen is niet goed voor de vorderingen met Europa nog voor het toerisme. Ik hoop dat het bestuud dit snel in ziet.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 16th May 2014, 19:26
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 97
Compleet verkeerde aanpak van een corrupte regering.
Niet zo lang geleden was er al een "twitter-blokkade" in Turkije, die al snel omzeilt werd door technici.
-> proxy-servers, ...

De regering stelt zichzelf meer in een slecht daglicht door zulke slechte (in meer opzichten) initiatieven te nemen.


Misschien cru, maar een efficiënte propaganda-machine had meer effect kunnen hebben...
__________________
“People in general," he said, "only ask advice not to follow it; or if they do follow it, it is for the sake of having someone to blame for having given it.”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.