actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2012, 20:59
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Man zwaar gewond bij extreem geval van verkeersagressie in Sint-Niklaas

SINT-NIKLAAS - In Sint-Niklaas is donderdag een man gearresteerd na een extreem geval van verkeersagressie. De man ging een andere chauffeur te lijf met een bosmaaier. Het slachtoffer werd zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.


Volgens het parket ontstond er in de vooravond op de E17 een discussie tussen de bestuurder van een personenwagen en een bestelwagen. De twee bestuurders reden daarop van de snelweg in afrit Sint-Niklaas.

Aan de dichtstbijzijnde rotonde ontaardde de ruzie compleet. De bestuurder van de personenwagen zou naar de bestelwagen gestapt zijn, waarna een passagier uit die bestelwagen en bosmaaier greep en die in het been van de bestuurder van de personenwagen sloeg. De man raakte daarbij zwaargewond en werd voor verzorging opgenomen in het ziekenhuis.

De passagier die met de bosmaaier sloeg, werd gearresteerd en wordt mogelijk voor de onderzoeksrechter in Dendermonde geleid.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121108_00362286

Mening:
Een artikel om toch heel eventjes bij stil te staan.. Ik vraag mij af in hoeverre een verkeersconflict kan escaleren in dat één van de betrokken de andere te lijf gaat met een bosmaaier. Ik weet dat mensen mondiger worden en dat niemand zich nog laat doen, maar zo'n fysiek zwaar geweld blijft toch elke keer een schok.
Neem nu het voorval met de MIVB-controleur te Brussel enkele maanden geleden. Deze situatie eindigde in een fysieke confrontatie waaraan de buscontroleur uiteindelijk bezweek. We leven niet alleen op deze planeet dus discussies zijn niet uitgesloten. Ik snap alleen niet waarom de grens tussen woorden en daden zo klein is geworden.
Iemand fysiek te lijf gaan, is deze tijd geen uitzondering meer. Geweld wordt meer en meer geïntegreerd in onze samenleving (tv, computerspelletjes, documentaires,...) en ik denk dat de mens hier rechtstreeks of onrechtstreeks naar 'evolueert'.
Zouden voorvallen als dit dan voor een deel geen maatschappelijk probleem kunnen zijn?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2012, 09:07
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Ik las dit artikel deze ochtend in de Gazet Van Antwerpen, waarin men ook zei dat er in ons land tot 5000 pv's per jaar zijn omtrent verkeersagressie. Maar dit vond ik toch even schrikken. Waarover de ruzie ging met het slachtoffer en de groenarbeiders is niet onmiddellijk duidelijk maar dat je iemand te lijf gaat met een bosmaaier is toch echt wel een exteem geval van verkeersagressie.
"Hij zei letterlijk: ik heb de bosmaaier er maar in gezet"
Nog maar eens een bewijs dat de mensen tegenwoordig zo snel door het lint gaan maar hierbij niet nadenken bij de gevolgen voor hun medemens. Ik snap echt niet waar het allemaal naartoe gaat met de mensen, hebben ze dan niets respect meer voor hun medemens of denken ze alleen maar aan een manier om dat zaakje hier eens snel af te handelen? Mensen denken tegenwoordig alleen nog maar aan hun eigen belang, hun DIKKE IK.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.