actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2014, 20:39
Sarah.G*ivers Sarah.G*ivers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 78
Verontwaardiging in Duitsland: vluchtelingen mishandeld in asielcentra

Verontwaardiging in Duitsland: vluchtelingen mishandeld in asielcentra

Volgens het Duitse gerecht wordt er een onderzoek gevoerd naar acht medewerkers van drie Duitse asielcentra. Die zouden vluchtelingen fysiek hebben mishandeld.

Het gaat om drie asielcentra in de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen. Zes van de bewakers die verdacht worden, werken in de stad Burbach, waar 700 vluchtelingen verblijven. De politie kreeg weet van de misstanden via video's en foto's van de mishandelingen op mobiele telefoons. Een van de vluchtelingen werd op een matras geduwd waar braaksel op lag, zo zei procureur Johannes Daheim.

Op een andere foto stond een bewaker over een op de grond liggende vluchteling, terwijl hij met zijn laars op de nek van de vluchteling drukt. Een andere bewaker staat erbij te lachen. Twee andere bewakers bleken in het bezit te zijn van verboden wapens. Intussen zijn honderden vluchtelingen in het centrum van Burbach ondervraagd, maar daardoor kwamen geen nieuwe feiten van wandaden aan het licht, aldus de procureur.

Amnesty eist onderzoek
Er zijn ook meldingen uit een asielcentrum in Essen waar bewakers de vluchtelingen zouden geslagen hebben. Daar zijn twee dossiers die worden onderzocht. Beide instellingen worden beheerd door het privébedrijf European Homecare, en dat bedrijf besteedt een deel van zijn taken dan weer uit aan een onderaannemer.

De derde zaak speelt zich af in Bad Berleburg. Daar worden twee mannelijke bewakers van 30 en 37 verdacht van het mishandelen van vluchtelingen in een Rode Kruis-asielcentrum. Amnesty International dringt er op aan dat de Duitse overheid zowel de leiding, de zorg als de bewaking van de centra tegen het licht houdt.

Bron:De Morgen 29/09/2014

Mening:Als ik berichten als deze in het nieuws lees, ben ik erg verontwaardigd in mijn medemens. Het fysiek mishandelen van mensen is zonder enige twijfel schending van de mensenrechten. Dat er mensen zijn die zoiets aan hun medemens kunnen aandoen, snap ik niet. Ik vind het bovendien ook heel erg dat deze vluchtelingen ook mishandeling nog moeten doorstaan. Ze zijn al gevlucht uit hun thuisland om de gevaren te ontvluchten en dan ook nog mishandeling. Hiermee wil ik niet zeggen dat het voor andere mensen die geen vluchteling zijn minder erg is, integendeel. Ik vind dat dergelijke zaken zeker grondig onderzocht moeten worden en dat zij die hun medemens mishandelen zwaar gestraft moeten worden. Niemand verdient het door zijn gelijken fysiek mishandeld te worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.