actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2015, 09:57
Lander.D*bruyn Lander.D*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Wuustwezel
Posts: 71
36 doden bij crash Russisch vrachtvliegtuig in Zuid-Soedan

Bij de crash van een Russisch Antonov-vliegtuig na het opstijgen in Juba, de hoofdstad van Zuid-Soedan, zijn woensdag zeker 36 personen om het leven gekomen. Dat zegt het plaatselijke Rode Kruis. De bouwer van het vliegtuig zegt intussen dat het vliegtuig 'niet in dienst mocht zijn'.


Het toestel was op weg naar Paluch in de noordelijke Zuid-Soedanese staat Opper-Nijl, zo zei de presidentiële woordvoerder Ateny Wek Ateny eerder. Het vliegtuig stortte neer nabij de Nijl toen beide motoren tegelijk stopten. Het toestel zou in stukken gebroken zijn, wrakstukken lagen verspreid niet ver van de oever van de Nijl.

Onder de dodelijke slachtoffers bevindt zich de volledige bemanning: vijf Armeniërs en de Russische piloot, aldus Ateny. Ook waren er verschillende Zuid-Soedanese passagiers. Drie passagiers, onder wie een kind, overleefden de crash. Plaatselijke media spraken van mogelijk veertig doden.

Het Russische agentschap Interfax zegt dat de vlucht werd uitgevoerd door de Tadzjiekse luchtvaartmaatschappij Asia Airways. De Antonov was met een levering voedsel op weg naar de staat Opper-Nijl.

Volgens de Oekraïense vliegtuigbouwer Antonov mocht het vliegtuig, dat in 1971 gebouwd werd in de Sovjetunie, 'niet in dienst zijn'. De wettige procedures voor onderhoud en reparatie zouden niet gevolgd zijn, zo zei de vliegtuigbouwer in een persbericht.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151104_01954134
5/11/15

Mening: Bij het lezen van dit artikel kwamen er enkele vragen bij mij naar boven. Enerzijds vraag ik me af hoe het komt dat een vliegtuig dat niet zou mogen vliegen toch mag opstijgen. De bemanning, of leidinggevende, die met zo'n vliegtuig opstijgen moeten toch weten dat ze niet enkel met hun eigen leven, dat van de bemanning, maar ook met dat van de passagiers spelen. Dit is voor mij onacceptabel. Natuurlijk kosten herstellingen en de bouw van een nieuw vliegtuig veel geld maar dit mag geen excuus zijn om met een onvoldoende onderhouden vliegtuig te vliegen.
Vervolgens kwam de vraag bij mij ook op waarom dit wel in het nieuws komt. Het klinkt misschien cru maar 36 doden valt al bij al goed mee. Als je weet hoeveel mensen er per dag vliegen is dit getal verwaarloosbaar. Wanneer we kijken naar de personen die omkomen bij een auto-ongeval is dit veel groter. Is dat dan geen nieuws? Dat komt niet altijd in het nieuws maar is zeker even erg!
De laatste vraag die bij me opkwam was hoe is het mogelijk dat 3 passagiers de crash overleven. Dit hoor je weinig dat mensen dit overleven maar is dat altijd wat je wil? Soms verlies je iedereen in zo'n crash. Dan zou ik ook liever samen met hen sterven en niet alleen overblijven.

Laatst aangepast door Lander.D*bruyn : 5th November 2015 om 10:08.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.