actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2015, 12:40
Toon.V*nHoof Toon.V*nHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 70
Politie Louisiana schiet 6-jarige jongen dood

De politie van Louisiana schoot gisteren een jongetje van 6 dood nadat ze het vuur opende op een vluchtende auto. De bestuurder van het voertuig werd ook geraakt en is in kritieke toestand.

Het incident vond plaats toen agenten in het stadje Marksville het vuur openden nadat ze de vluchtende auto konden klemrijden. Het lokale station WDSU zegt dat de bestuurder zich in een doodlopende straat vast reed en daarna achteruit op de politiewagen knalde waarop de agenten op het voertuig schoten. Daarbij kwam de jongen van 6 om. Zijn vader, die de vluchtauto bestuurde, werd met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

De politie heeft (nog) geen officiële verklaring gegeven over de omstandigheden van het schietincident en wilde ook niets kwijt over de reden van de achtervolging.

bron: http://www.demorgen.be/buitenland/p...-dood-b7a96709/

Mening:
Ik las zonet een artikel in De Standaard over dit incident (krant 9/11), waarin nog meer informatie staat. De agenten zijn inmiddels opgepakt voor doodslag en poging tot doodslag. Het kind zou het 838ste slachtoffer van politiegeweld zijn DIT JAAR. Achthonderdachtendertig?! Dat is een gemiddelde van meer dan 2 mensen per dag. Daarnaast zijn er slechts 7 agenten (deze twee inclusief) aangeklaagd wegens politiegeweld.

Dit is enorm triestig nieuws. Het doet me geloven dat agenten die normaal gezien instaan voor de veiligheid van de maatschappij, liever hun eigen machtsspel spelen. Een geweer om je gordel en de wet achter je rug betekent niet dat je God kan spelen. Helaas wordt de machtsgeilheid of emotionele instabiliteit van de agenten in fout meestal bevestigd wanneer ze diezelfde macht misbruiken om onder hun misdrijf uit te komen. In dit geval beweren de agenten uit zelfverdediging te schieten op een vastgeklemd voertuig in een steeg waar vader en zoon in een hoek gedreven zijn. Als je twee keer nadenkt, besef je dat iemand uit zelfverdediging geen achttien kogels zal vuren.

'God bless America'
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2015, 13:19
D*ies Van Mechelen D*ies Van Mechelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 55
Meestal ben ik ook tegen het beleid dat de VS heeft over hun wapengebruik bij de politie. Dit geval doet me echter twijfelen.

De politie in de VS wordt meestal negatief voorgesteld omwille van vele incompetente agenten die 'trigger happy' zijn. Maar er zijn ook agenten die wel hun rol goed spelen en hun macht niet misbruiken.

Nu ik heb de krant nog niet kunnen lezen. Maar vanuit dit artikel alleen valt er niet af te leiden waarom de vader aan het vluchten was. Zelfs na het ingesloten te worden probeert deze nog steeds de vluchten met gevolgen in te rijden op de politieagenten. Dit lijkt mij toch een geldige reden om het vuur te openen.

Uiteraard is het niet de bedoeling om iemand neer te schieten maar om het gevaar te neutraliseren. Deze zaak neigt (met de info die ik hier lees) meer naar zelfverdediging dan de talloze andere zaken die er dagelijks(!) gebeuren.

Ik ben wel benieuwd naar de gevolgen hiervan en de verklaring van het politiestation.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.