actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2005, 11:43
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
Question man doodt vriend om hem te helpen

Decleir en Panamarenko moeten getuigen
ma 24/10/05 - Straks start in Antwerpen het assisenproces waarop acteur Jan Decleir en kunstenaar Panamarenko zullen getuigen.
Ze hebben samen met de beschuldigde gestudeerd aan de Antwerpse kunstacademie.
De man schoot vorig jaar in de zomer een vriend neer in het Sint-Annabos op Linkeroever.

De beschuldigde beweert dat zijn slachtoffer, een zware drugsverslaafde, dat had gevraagd omdat hij het leven niet meer zag zitten. Zelf durfde het slachtoffer geen zelfmoord plegen.

Naar verluidt zouden de bekende getuigen Decleir en Panamarenko een positief beeld van de beschuldigde geven


dit is op zen minst gezegd een rare zaak... Kan iemand veroordeeld worden omdat zijn vriend hem vroeg om hem dood te schieten? naar de letter van de wet ongetwijfeld wel maar menselijk gezien????
bijkomend probleem: Het zou kunnen dat hij er voor betaald werd of dat hij het "slachtoffer" bestolen heeft...

in de rechtbank houd de beschuldigde vol dat zijn vriend wou sterven en men heeft de indruk dat hij de waarheid spreekt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2005, 14:16
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Gelijkaardig voorbeeld:
Je bent verpleegster en je hebt een patiënt die zo erg afziet en wil sterven.. De patiënt vraagt je of je hem/haar kan helpen. Je weet dat de patiënt verschrikkelijke pijnen uitstaat maar niet in aanmerking komt voor euthanasie! Je geeft de patiënt een overdosis morfine...

Ben je dan ook schuldig aan moord? Wat denken jullie daar dan van?
__________________
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th October 2005, 11:31
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Wanneer is eigenlijk de uitspraak van deze zaak?
__________________
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th October 2005, 09:57
bram willems bram willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: vorselaar
Posts: 120
bij het voorbeeld van de verpleger zou ik eerder geneigd zijn te zeggen dat dit geen moord is
iedereen moet zelf kunnen beslissen over zijn leven ...
bij deze man is er natuurlijk wel het probleem dat hij mss bestolen is of dat de dader er voor betaald is

Andere vrienden van "den dis"(man die vermoordt werd) zijden dat hij het aan hen ook al had gevraagd om hem te vermoorden, zij hadden dit geweigerd want een vriend vermoord je niet...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 27th October 2005, 11:42
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
er bestaat idd die mogelijkheid, maar er is ook de mogelijkheid dat dit niet het geval was. Vind je het dan nog moord? En wat is er dan zo verschillend...
__________________
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 7th November 2005, 19:24
Elke Van Loon Elke Van Loon is offline
If I'm ugly then so are you
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Essen
Posts: 70
Ik vind het maar een gekke bedoeling. Ik begrijp dat de vriend misschien in erge problemen verkeerde enz... Maar hem echt vermoorden... Ik snap niet erg goed hoe je dat kan doen. Ik zelf zou het niet over mijn hart krijgen. Dan zou ik liever helpen met zelfmoord ofzo. Ook als je denkt aan de gevolgen enz... ik vind het maar niets...
Maar dan van de verpleegster... Kan je die persoon dan niet helpen met meer pijnstillers ofzo... Zou er geen andere oplossing zijn... Net als bij die jongen? Het is misschien niet altijd even simpel, maar hebben ze echt wel naar een oplossing gezocht? Ik stel er mezelf toch veel vragen bij hoor en weet toch ook niet erg goed wat ik er van moet denken...
Is er nu al een uitspraak? of nog niet?
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 8th November 2005, 11:03
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Ja, hij is schuldig bevonden en vliegt voor tien jaar in de cel als ik me niet vergis!
__________________
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.