actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st April 2018, 15:30
Joren.s*eurs Joren.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 64
India voert doodstraf in voor kinderverkrachting

India voert doodstraf in voor kinderverkrachting

De Indiase regering heeft een wet aangenomen die de doodstraf mogelijk maakt voor wie schuldig bevonden wordt aan de verkrachting van een kind jonger dan 12 jaar. De jongste weken doken in India verscheidene verhalen op van jonge meisjes die verkracht en vermoord werden.


In januari ging een schok door India toen bekend raakte dat in Kathua, in het door India bestuurde Kasjmir, een 8-jarig meisje door een bende verkracht was en nadien vermoord. De voorbije week alleen al raakten nog vier gelijkaardige zaken bekend. Het deed de roep om strengere maatregelen tegen seksueel geweld alleen maar toenemen.

Nu heeft de regering onder leiding van premier Narendra Modi dus beslist om de doodstraf mogelijk te maken voor wie een kind jonger dan 12 verkracht, meldt de openbare omroep Doordarshan News. Zodra president Ram Nath Kovind de wet ondertekend heeft, heeft het parlement zes maanden de tijd om de wet aan te nemen.

Bron: Het Laatste Nieuws, 21/04/2018, 15:22
Link: https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...hting~a86acad5/

Eigen mening: De doodstraf is een zeer omstreden onderwerp. Steeds meer landen schaffen de doodstraf ook af. Mijn mening - en daar draait deze alinea ook over - is echter dat de doodstraf zeker nog wel zijn plaats kan hebben in de dag van vandaag. Natuurlijk zijn hier grote voorwaarden aan verbonden: een eerlijk proces, 100% zekerheid dat hij/zij effectief de dader is,.. maar wanneer er aan deze voorwaarden voldaan is en de dader een dergelijk verschrikkelijk daad heeft gepleegd, zoals het verkrachten en vermoorden van een achtjarig meisje, zie ik niet in wat het nut nog is van de dader in leven te houden.
Wat ik wel vreemd vind, is de leeftijd waar in dit artikel de grens wordt getrokken. 12 jaar. Is een verkrachting van een dertienjarig kind dan minder erg? Naar mijn mening mag dit doorgetrokken worden tot 16 of zelf 18 jaar.
Naar mijn opinie is het zeer positief nieuws dat een land sterk durft op te treden tegen dergelijk onmenselijke daden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.