actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th March 2014, 16:48
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
Zelfmoordtieners laten wanhopige brieven na

Zelfmoordtieners laten wanhopige brieven na
Willeke Tersteeg
26/03/14 - 11u54 Bron: Orlando Sentinel
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...rieven-na.dhtml

De Britse tiener Alex Hollinghurst (17) en haar Amerikaanse vriendje Brandon Goode (18) pleegden zaterdag zelfmoord. Vermoed wordt dat ze kort daarvoor een 35-jarige politieman doodschoten. Uit brieven aan hun familie blijkt nu hoe wanhopig ze waren.
Alex liet brieven achter voor haar moeder, vader en 12-jarige zusje, publiceert Orlando Sentinel. "Ik zou je dagen achtereen kunnen schrijven, maar ik weet dat dat geen enkel verschil voor jou zou maken", laat ze haar moeder weten. Volgens de Britse was haar moeder in staat er voor te zorgen 'om een gesprek over depressie en zelfmoord in een onderwerp te veranderen dat alleen over jou ging'.

Het meisje toont zich niet blij met haar moeder. "Als ik nog een minuut was gebleven, zou ik de muren geverfd en de vloerbedekking bevuild hebben met mijn bloed, zodat jij het kon opruimen."

"Elke dag werd zwaarder"
Aan haar vader schrijft de tiener dat het haar spijt hem te moeten teleurstellen. "Ik wens dat ik de tijd terug kon draaien. Ik hou van jou met heel mijn hart, maar ik kon het gewoon niet meer. Elke dag werd zwaarder en zwaarder."

"Ik wil dat je weet dat je altijd mijn favoriet bent geweest, mijn nummer één. Je bent zo veel jonger dan ik, maar je bent een beter persoon dan ik, dat was je altijd al", geeft Alex haar jongere zusje mee.

"Ik mis jullie al"
Brandon schrijft ook een brief aan zijn ouders. "Wees niet verdrietig. Dit is wat ik nu wil. Ik zal vredig sterven met de vrouw waarvan ik hou, de vrouw van mijn dromen, mijn verloofde (ja, we waren verloofd!). Ik mis jullie zoveel, nu al. Ik hou van jou mam. Ik hou van jou pap."

De Polk County Sheriff's Office maakten de brieven openbaar. Brandon schreef eerder aan Alex dat hij met haar naar Panama wilde gaan. "We kunnen aan het strand leven, alleen jij en ik voor altijd in ons kleine gezellige huis."

Lichamen vlakbij dode agent gevonden
In de brieven werd niet gerefereerd naar het neerschieten van de agent. Een woordvoerder van de politie liet weten dat het jonge koppel wordt verdacht van het neerschieten van de agent, maar dat het nog niet zeker is. Het onderzoek loopt nog.

"De tieners pleegden, zo lijkt het, zelfmoord en stierven door schotwonden", aldus de politie. Hun lichamen werden gevonden in de buurt van de plek waar de 35-jarige agent Robert German uit Florida kort daarvoor was neergeschoten.

In een verklaring dit weekend liet de politie weten dat German het koppel 's nachts tegenhield in een dorpje vlakbij Orlando, waarna hij om versterking vroeg. Toen zijn collega's arriveerden, was hij al geraakt en overleed kort daarna.

Eigen mening: Dit artikel bezorgd mij een dubbel gevoel. Hierop commentaar schrijven vind ik zelf een riskante opdracht omdat de meningen / gedachtegang over zelfmoord bij vele mensen anders ligt. Zelf vind ik het eerder een egoïstische daad. Andere onschuldige mensen vinden het levenloze lichaam wat levenslang in je geheugen staat gegrift. Het eigenaardige hieraan is juist dat de mensen die zelfmoord plegen totaal niet egoïstisch zijn. Integendeel, zij denken zelfs vaak eerst aan andere mensen en dit wordt hen vaak te veel. In deze zaak is dit echter niet het geval. Het meisje geeft als reden dat haar moeder het onderwerp telkens omdraait en daardoor zichzelf opnieuw als belangstellingspunt centreert in het verhaal van haar dochter. Uiteraard zal dit niet de enige reden zijn. Het tienermeisje voelt zichzelf niet gehoord en waarschijnlijk genegeerd. Zelfmoord komt enorm vaak voor in onze in de wereld van vandaag. De rode draad doorheen deze ontwikkeling van zelfmoord is dat (vooral) tieners het gevoel hebben dat er te veel druk op hun schouders ligt. Die druk moeten ze kwijt kunnen maar dan treed het probleem op dat ze nergens terechtkunnen. Als ze dan zoals in dit geval een vriendje of vriendinnetje hebben, hebben ze eindelijk iemand gevonden die hen verstaat. Het gevaar is dan weer dat deze nieuwe persoon helaas geen uitweg weet en zelf mee verdrinkt in het verhaal van de geliefde. Het is enorm belangrijk dat het gezin / de familie paraat staat en niet enkel de liefde om samen deze problemen op te lossen. Praten helpt!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.