actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2015, 22:39
nicolas.j*cobs nicolas.j*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
Op maand tijd 600 minderjarige vluchtelingen extra in Vlaanderen

Het aantal minderjarige asielzoekers dat in Vlaanderen in individuele of collectieve opvangvoorzieningen verblijft, is tussen september en oktober gestegen van 2.556 naar 3.156 of een stijging met 600. Daarmee ligt de stijging in Vlaanderen veel hoger dan in de Brusselse (+39) en Waalse (+37) opvangvoorzieningen. Dat blijkt uit cijfers die Fedasil ter beschikking heeft gesteld van Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits.

Minister Crevits probeert de mogelijke impact van de vluchtelingencrisis op het Vlaamse onderwijs nauwgezet in kaart te brengen en op te volgen. Ze pleegt daarvoor regelmatig overleg met de betrokken diensten, zoals Fedasil en het Rode Kruis.

Tijdens een nieuw overlegmoment legde Fedasil nieuwe cijfers over het aantal minderjarigen in opvangvoorzieningen op tafel. Uit de cijfers blijkt dat de verhoogde instroom aan vluchtelingen zich ook vertaalt naar een groter aantal minderjarige asielzoekers in de Vlaamse opvangvoorzieningen.

Uit de Fedasil-cijfers blijkt dat het aantal minderjarigen in individuele opvangstructuren (bv. de lokale opvanginitiatieven of LOI's van de OCMW's) tussen september en oktober is gestegen van 923 naar 1.168 (+245) en het aantal minderjarigen in collectieve centra is gestegen van 1.633 naar 1.988 (+355). In totaal is er dus sprake van een stijging van 600 minderjarigen.

In Brussel blijft de stijging beperkt. Daar gaat het van 678 naar 717 (+39). En ook in Wallonië is de groei veel lager dan in Vlaanderen. Daar gaat het in dezelfde periode van 2.746 naar 2.783 (+37).


Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/o...deren-bba483d4/

Eigen mening: Ik vind het erg dat kinderen moeten vluchten voor de oorlog. We moeten de kinderen zo goed mogelijk proberen op te vangen. Ik zou het zelf heel erg vinden als ik alles moest achterlaten. Ik hoop dat de kinderen het hier beter hebben dan in hun geboorteland. Ik begrijp het nog altijd niet dat er zoveel oorlog is op de wereld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.