actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th February 2010, 17:49
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Colruyt en Delhaize niet echt blij met overrompeling

Doordat zaterdag 117 Carrefour-winkels de deuren gesloten hielden uit protest tegen de geplande herstructureringen (1.672 ontslagen en 21 sluitingen), kregen warenhuizen Colruyt en Delhaize heel wat meer klanten over de vloer. Toch zijn beide ketens daar niet echt tevreden mee.

"Dat we meer volk over de vloer kregen, stemt me niet gelukkig", aldus commercieel directeur Jean-Pierre Roelandts van Colruyt. "Ik heb liever geen onrust in de distributiesector. En we hebben zeker geen extra commerciële acties gedaan om nieuwe klanten binnen te halen."

Dialoog
Ook de Delhaize-winkels, dicht bij gesloten Carrefours, werden zaterdag overrompeld. "Maar of dit tot een langdurige toename van ons klantenbestand zal leiden, daarover wil ik niet speculeren", aldus woordvoerder Hans Michiels.

In sommige Colruyt en Delhaize-winkels waren er zaterdag tien tot twintig procent meer klanten. Er was wel voldoende voorraad.

Bij Carrefour vrezen ze een verlies van veertien miljoen euro. Woordvoerder Lars Vervoort: "We moeten woensdag sereen kunnen starten met een dialoog, acties zouden die verstoren. Even rust lijkt me voor iedereen het beste.' De vakbonden sluiten echter niet uit dat er in de komende week opnieuw winkels gesloten zullen blijven.

Bron: www.gva.be

Mijn mening:
Delhaize en colruyt zijn winkelketens die goed draaien en waarbij het personeel met minder druk werkt dan bij Carrefour. Als het aantal klanten fors gaat stijgen bij deze winkels gaan er in de winkel langere wachtrijen staan en wordt de druk op het personeel ook veel groter. Er zijn weinig mensen die graag met veel druk werken, maar als ze het dan toch moeten doen komt er meestal een staartje aan. Ik denk dat het personeel dat voor één keer niet erg vond, maar dat mag geen weken duren anders gaan ze bij de andere winkelketens ook staken en dat moeten we toch zeker vermijden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th February 2010, 18:13
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Colruyt en Delhaize niet echt blij met overrompeling

Het was lang op voorhand aangekondigd dat er verschillende winkels zouden staken, de concurrentie had toch extra personeel kunnen inzetten? De klanten wisten ook dat het wel eens een heel stuk drukker zou zijn, dit vind ik geen reden om te klagen of om het personeel van de winkels onder druk te zetten. Ze moeten wat mee begrip opbrengen, deze situatie was heel voorspelbaar en anders hadden ze toch gewoon een dagje vroeger kunnen gaan winkelen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st March 2010, 16:07
Evelien Peeters Evelien Peeters is offline
Evelien Peeters
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 66
Ik vind het nogal vreemd dat men nu achteraf met zo'n artikel afkomen. Het komt over alsof we medelijden moeten krijgen met Colruyt en Delhaize, terwijl zij net de grote overwinnaars waren zaterdag. Carrefour heeft met zeer grote verliezen te kampen want staken op de drukste en meest productieve dag van de week, is een zeer pijnlijke zaak. Dat alle mensen dan hun inkopen een keer in een andere winkel gaat doen, dat kan de concurrentie volgens mij alleen maar toejuichen. Er was voldoende voorraad en personeel, niets om je zorgen over te maken dus.
Uiteraard kan ik er inkomen dat men liever geen problemen ziet in je sector, maar concurrentie zal altijd concurrentie blijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.