actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th March 2010, 14:58
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Belastingformulier wordt nog wat complexer

vr 12/03/2010 - 12:03 Het belastingformulier voor het aanslagjaar 2010 is opnieuw complexer geworden. Er zijn vooral meer rubrieken voor een belastingvermindering van milieuvriendelijke en energiebesparende maatregelen.


Het nieuwe aangifteformulier voor de personenbelasting is vandaag gepubliceerd in het Staatsblad. In één rubriek zijn maar liefst veertig nieuwe codes bij gekomen.
Belga

"Dat is vooral in de rubriek die betrekking heeft op belastingverminderingen voor energiebesparende maatregelen", zegt Herman De Cnijf van de Hogeschool-Universiteit Brussel. "Die namen vorig jaar ongeveer een derde van een pagina in, nu is dat anderhalve pagina geworden. Anderzijds is het natuurlijk ook zo dat mensen veel premies kunnen krijgen."

Volgens De Cnijf zou het eenvoudiger zijn als men de premie die men wil toekennen meteen op de factuur zou vermelden en de hele procedure niet via het belastingformulier zou laten verlopen.

Datum: 12/03/2010
Bron: De Redactie

Eigen mening:
Een belastingsformulier invullen is voor vele mensen geen gemakkelijke opdracht. Het is altijd een hele opgave wanneer je alles correct wilt invullen. Dat er nu nog wat onderdelen bijkomen waar je rekening mee moet houden zal voor vele mensen wel voor ergernis kunnen zorgen. Maar eigenlijk vind ik het niet slecht dat er rekening gehouden wordt met het besparen van energie. Ons milieu verdient die extra inspanning wel.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th March 2010, 13:41
DeygersEvelien DeygersEvelien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 122
Ik zat ook met een dubbel gevoel toen ik heb las.

Enerzijds is het inderdaad echt wel niet simpel voor sommige mensen om een belastingsbrief in te vullen. Hiervoor moet je er echt met je volle verstand bij zijn. Anderzijds is het natuurlijk niet slecht dat men meer aandacht besteed aan energiebesparing en milieu.

Ik ken enorm weinig van economie en belastingsbrieven, maar moet het niet lukken om EN aandacht te besteden aan energiebesparing EN de belastingsbrief zo eenvoudig mogelijk te houden?

Zei Cnijf dat ook niet?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th March 2010, 16:40
Sofie Geerinckx Sofie Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herentals
Posts: 70
Als economie leerkracht in wording vond ik het noodzakelijk om zo een belastingsformulier eens van nader bij te bekijken. Dus vroeg ik vorig jaar aan mijn vader of hij mij dit wou uitleggen. Na een super lange uitleg begon ik het eindelijk te begrijpen. Aangezien ik dit al niet simpel vond ga ik voor het nieuwe formulier nog een langere uitleg nodig hebben. Ik kan dus goed begrijpen dat er mensen zijn die hier veel moeilijkheden met hebben.

Anderzijds vind ik het ook weer positief dat er rekening wordt gehouden met het milieu. Door het nieuwe belastingsformulier in te vullen kan het zijn dat de ‘euro’ van de mensen valt en ze hier misschien bewuster met gaan omspringen. Het milieu verdient inderdaad een extra inspanning.

Zoals ook op het nieuws werd vermeld kan dit allemaal op een eenvoudigere wijze gebeuren. Dit door de korting onmiddellijk toe te kennen bij aankoop zodat dit niet allemaal via het belastingformulier moet gaan. Waarom past men dit dan niet toe?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.