actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th February 2012, 23:46
steffi.vandeneynde steffi.vandeneynde is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Poederlee
Posts: 49
Autopsie op babylijkje uit Profondeville bevestigt kindermoord

De baby die vrijdag dood teruggevonden werd in Arbre (Profondeville) was bij de geboorte in leven. Dat blijkt uit de autopsie op het lijkje. Het kindje overleed al enkele minuten na zijn geboorte, zo maakte Philippe Dulieu, procureur des konings in Namen, zaterdag bekend. "Gezien deze elementen, de omstandigheden en de plaats waar het kind gevonden werd, gaat het hier om kindermoord".
dso onderzoek

Lees ook

10/02/12Honden ontdekken toegetakeld lichaam van baby in Profondeville

Het overlijden dateert van 48 uur tot tien dagen geleden. De oorzaak van het overlijden is nog niet bekend. 'De monsters die afgenomen werden op het lichaam van de baby zullen nog verfijndere resultaten opleveren, zoals de precieze datum en de oorzaak van het overlijden en het geslacht van het kindje', aldus Dulieu.

Over dat geslacht en de identiteit van de baby bestaat nog geen duidelijkheid. Enkel het hoofdje en de romp werden teruggevonden. De wetsdokter stelde belangrijke verwondingen vast op het lichaam van het kind. Uit de autopsie blijkt dat de inwendige delen mogelijk gemanipuleerd of misschien opgegeten werden door wilde dieren. Het lichaam zou dan ook niet door een persoon in stukken zijn gesneden. De wetsdokter vond rond het lichaam ook stof- en verpakkingsresten.

Het onderzoek wordt intussen voortgezet, waarbij de buurt wordt ondervraagd, er bijkomende analyses zullen worden uitgevoerd op het lichaam en ziekenhuizen zullen worden bezocht. Maandag of dinsdag worden opnieuw speurhonden ingezet. Door het strenge vriesweer is hun reukzin aangetast. 'We zullen moeten wachten tot het dooit. We moeten de exacte plaats waar het lichaam werd gevonden lokaliseren en zo snel mogelijk analyses uitvoeren', zegt de procureur.

Een dertigtal agenten en een politiehelikopter werden vrijdag al ingezet tijdens de zoektocht naar lichaamsdelen. De operatie werd stopgezet toen het donker werd, zonder resultaat. De resultaten van de autopsie worden zaterdagmiddag bekendgemaakt.

De onderzoekers houden in elk geval vast aan de piste van zwangerschapsontkenning. Dat is een psychologische stoornis waarbij de moeder tot aan de geboorte niet beseft dat ze zwanger is. Omdat de bevalling dan een traumatische gebeurtenis is, is ook het risico op overlijden van de baby groot, hetzij per ongeluk, bij gebrek aan verzorging of door geweld.

Bron: http://standaard.be/artikel/detail....DMF20120211_036

Mening:

Wat bezielt mensen om een kind in stukken te snijden en ergens te dumpen? Heeft er niemand opgemerkt dat er ergens een vrouw rondliep die geen kind wou, maar wel zwanger was... En dat deze zwangere vrouw ineens bevallen was maar dat het kind nergens te bespeuren is? Ik vind het erg dat de vrouw het kind niet ergens achtergelaten heeft op een warmere plek waar voldoende mensen passeren, dan had het nu waarschijnlijk nog een toekomst gehad in plaats van op gruwelijke wijze vermoord te zijn. Ik hoop dat de moeder van het kind gevonden wordt en voldoende geestelijke bijstand krijgt van psychiaters,...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th February 2012, 10:13
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Toen ik dit bericht gisteren hoorde op de radio werd ik letterlijk misselijk. Hier is mijn verstand echt te klein voor. Ik kan geen enkele reden bedenken of aannemen dat men dit een kind kan aandoen. Er zijn zoveel mensen die niet het geluk hebben om kinderen te kunnen krijgen en dan doen er 'mensen' zoiets. Ik zet 'mensen' speciaal tussen aanhalingstekens omdat ik diegenen die zoiets doen geen 'mensen' kan noemen. Ik kan begrijpen dat je ongewenst zwanger bent, maar dan heb je toch nog de tijd om naar een oplossing te zoeken: abortus, afstaan voor adoptie, de vondelingeschuif.
Ik hoop dat onze politici nog eens nadenken over de wet op anoniem of discreet bevallen. Waarbij mijn persoonlijke voorkeur naar 'discreet' bevallen gaat: dan blijven de gegevens toch nog bewaard en kan er later eventueel toch nog contact gezocht worden indien één van partijen daar later behoefte zou aan hebben.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th February 2012, 10:25
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Testelt
Posts: 83
Ook ik was verbijsterd bij het horen van dit nieuws.
Maar we moeten ook naar de feiten kijken. In het artikel is te lezen dat het kind NIET door een persoon in stukken werd gesneden maar wellicht door wilde dieren werd opgegeten. Er staat ook dat de moeder van het kind wellicht leed aan zwangerschapsontkenning.
Klinkt bizar, niet weten dat je zwanger bent gedurende 9 maanden. Maar in mijn onmiddellijke omgeving ken ik 2 vrouwen die dit ook hadden. Stel dan dat je mentaal al wat 'zwakker' bent (om het zacht uit te drukken) en je moet dan plots bevallen. Misschien dat je dan wel zo iets weerzinwekkend doet als je kind achterlaten of vermoorden.
ik schrijf bewust 'misschien' omdat ik het me niet kan voorstellen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.