actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2014, 18:08
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hulshout
Posts: 138
‘Minister van Volksgezondheid met obesitas is niet geloofwaardig’

VRT-correspondent Tom Van de Weghe haalt op twitter snoeihard uit naar Open VLD-boegbeeld Maggie De Block. ‘België krijgt een Minister van Volksgezondheid die obees is. Kritiek wordt afgedaan als flauwekul, maar wat met haar geloofwaardigheid?’

De Block liet eerder al weten dat ze niet opgezet is met die commentaar. ‘Ik vind al die opmerkingen nogal flauw. Ik reken zelf nooit mensen af op hun uiterlijk, wel op hun inhoud. In de Kamer spreken ze niet over mijn gewicht, maar complimenteren ze me met mijn dossierkennis.’

Een vraag die vaak terugkomt op de socialenetwerksites is of De Block als huisarts niet het goede voorbeeld moet geven. ‘Een huisarts is ook maar een mens van vlees en bloed’, zegt ze. ‘Mijn patiënten trekken zich niets aan van mijn maten, zij komen vooral voor mijn goede zorgen.’

Raken doet het haar niet. ‘Ik ben gelukkig niet gevoelig voor kritiek op mijn uiterlijk. Wel vind ik het nogal typisch dat een vrouw direct op haar uiterlijk wordt afgerekend. Dat is bij topmannen toch minder. Jean-Luc Dehaene zat toch ook goed in het vlees? Maar over zijn gewicht maakte men geen opmerkingen. Nee, men omschrijft hem als ‘bekwame leider’ en ‘werkpaard’.’

Bron: http://m.standaard.be/cnt/dmf20141011_01315880
Eigen mening: Men zegt dat Maggie De Block geen goed voorbeeld is als minister van volksgezondheid door haar gewicht. Voor mij maakt het niet uit wat voor gewicht Maggie De Block heeft, zolang ze haar job als minister van volksgezondheid goed doet is er geen probleem. Ze is dan ook bekend om haar goede dossierkennis en dat is het belangrijkste! Het wil niet zeggen omdat mensen meer gewicht hebben dat dat komt door hun eetgedrag maar dit kan ook door andere medische problemen komen. Dus ik heb er geen enkel probleem mee dat Maggie De Block minister van volksgezondheid is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th October 2014, 11:09
E*elien.segers E*elien.segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 102
Ik denk dat het beeld van Maggie de Block niet echt geloofwaardig is voor iedereen. Ik stoor mij ook niet aan haar gewicht, maar sommige mensen verliezen daardoor wel hun geloofwaardig beeld. Kijk naar Bart de Wever hij kan wel afvallen in een jaar tijd, waarom heeft Maggie er nog altijd niks aan gedaan? Als ze er iets aan doet zal het beeld veel geloofwaardiger worden. Het is maar een manier van levensstijl die kan aangepast worden. Dat ze nooit echt dun kan zijn begrijp ik ook maar een beetjes gewicht zou haar post als minister wel geloofwaardiger maken, en zou een goed voorbeeld zijn naar ons toe.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th October 2014, 17:46
L*tte.Michiels L*tte.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Westerlo
Posts: 80
‘Minister van Volksgezondheid met obesitas is niet geloofwaardig’

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom men commentaar heeft op het gewicht van Maggie De Block. Ze heeft inderdaad obesitas maar zij is niet de enige die overgewicht heeft. Ik kan mij herinneren dat in het begin, toen ze net in de regering zetelde, er ook al werd gespot met haar gewicht en naam. Het wil niet zeggen dat doordat iemand obesitas heeft, deze persoon niet gezond leeft. Maggie De Block is afgestudeerd als dokter dus ik vermoed dat zij voldoende kennis heeft om te weten wanneer zij wel of niet gezond aan het leven is.

Voor mij speelt het geen rol of onze minister van Volksgezondheid obesitas heeft of dat die persoon een normaal gewicht of zelfs ondergewicht heeft. Wat voor mij belangrijker is, is wat die persoon allemaal realiseert in deze regering. Men zou beter kijken naar de prestaties van politici dan naar hun uiterlijk en hoeveel iemand weegt of iemand is afgevallen.

Ik denk dat zij met haar achtergrondkennis door haar studie geneeskunde ook de geschikte persoon is voor deze functie. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat er binnenkort over haar wordt gesproken over de positieve dingen die zij verwezenlijkt heeft in deze regering.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th October 2014, 21:26
H*nnelore.Bervoets H*nnelore.Bervoets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Herentals
Posts: 84
Het LIJKT alsof ze niet voor zichzelf zorgt, dus hoe kan ze dan fatsoenlijk voor ons land zorgen? En oké, mensen met obesitas moeten zeker niet op hun gewicht gekeurd worden, maar wél als ze een functie in gezondheid opnemen. Obesitas is ook zo'n algemeen woord. Je hebt net obees en dan kan je ook aan de andere kant van het spectrum zitten en serieus obees zijn. Maggie is niet 'een beetje obees'.
Misschien kort door de bocht, maar als je bijvoorbeeld naar een diëtiste zou gaan die zelf serieus overgewicht heeft, ga je daar niet in geloven. Ja ze is dokter, maar als ze niets met die kennis doet dan stel ik mij serieus vragen. Ik niet alleen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.