actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2009, 21:50
Niel.OpdeBeeck Niel.OpdeBeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 70
Osama was binnen bereik van Amerikaanse troepen

Osama was binnen bereik van Amerikaanse troepen

Osama Bin Laden was ontegensprekelijk binnen het bereik van de Amerikaanse troepen in het Afghaanse gebergte van Tora Bora, toen hun officieren de cruciale beslissing namen de terroristische leider niet met alle middelen te achtervolgen. Dat staat te lezen in een rapport van de Senaat.

Het rapport wijst er voorts op hoe die beslissing om Bin Laden niet binnen te halen in december 2001, toen de man zich in een kwetsbare situatie bevond, verstrekkende gevolgen heeft gehad. Zo heeft de ontsnapping van Bin Laden ertoe geleid dat de toestand in Afghanistan niet verbeterde en dat de internationale onrust werd aangewakkerd, met vooral een weerslag in Pakistan.
bron:http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF29112009_008

mening: mja die Amerikanen ik snap ze ni ze, dan hebben ze een spoor van Bin Laden en dan gaan ze er niet achteraan. Is dit uit schrik dat er dan nog meer aanslagen gaan komen? Ik weet het niet maar ik vind wel dat ze hem moete oppakken want hij mag gewoon zijn straf niet ontlopen!!!!!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2009, 10:04
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Ik heb mijn bedenkingen bij dit artikel.
Amerika beweert Osama gevat te hebben, moesten ze op dat moment meer strijdmiddelen ingezet hebben...
Is dit artikel niet eerder een flauw excuus van de Amerikanen om nog meer oorlog te voeren? Of om meer manschappen te kunnen sturen en zwaardere wapens in te zetten?
In het artikel zouden ze ook beweren dat de situatie in Afghanistan afhankelijk is van dat voorval. Volgens mij allemaal flauwe excuses op een stapeltje.
In vele interviews laten Afghanistanen weten dat er al altijd onvrede was in Afghanistan maar dat het leven wel beter was voor de Amerikanen zich hadden gemoeid. Daarvoor was er ook angst maar konden de mensen tenminste nog op straat komen en konden kinderen nog naar school. De Amerikanen hadden het land hun eigen weg moeten laten zoeken. Door de oorlog hebben ze zichzelf een onmogelijk probleem op hun schouders gehaald. ( En sommige zijn te koppig om dat te willen toegeven. )

Je kan mij niet wijsmaken dat de Amerikanen Osama zouden hebben laten ontsnappen als ze de kans hadden. Daarvoor hebben de Amerikanen een te groot eergevoel.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th November 2009, 11:28
dieter.tielemans's Avatar
dieter.tielemans dieter.tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Emblem
Posts: 48
Osama vs Amerika

Slimme zet van het Amerikaanse leger hoor! Door het laten "ontsnappen" van Osama liep vijand nr.°1 nog steeds rond. Hierdoor kregen ze zelfs nog méér redenen om hun "War on Terror" door te zetten, en om hier steun voor bij te krijgen in andere landen.
En geef nu toe: iedereen wist al láng dat de Amerikanen Osama al hadden moeten kunnen vangen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.