actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2009, 19:54
Stéphanie.Verreydt Stéphanie.Verreydt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Noorderwijk
Posts: 78
Zuid- en Noord-Koreaans schip beschieten elkaar

Zuid- en Noord-Koreaans schip beschieten elkaar

10/11/09

De spanningen tussen buurlanden Noord- en Zuid-Korea hebben afgelopen nacht weer een kookpunt bereikt. Een Noord-Koreaans schip werd vanuit een Zuid-Koreaans schip met zwaar geschut beschoten aan de westkust van beide landen.
Het Noord-Koreaanse schip had de ingestelde scheidingslijn overschreden, waarop het Zuid-Koreaanse oorlogsschip in de aanval trok.
Het Noord-Koreaanse schip schoot terug, maar volgens het Zuid-Koreaanse leger zouden er geen gewonden zijn gevallen, toch niet aan Zuid-Koreaanse zijde. Het Noord-Koreaanse schip was wel flink beschadigd.
Derde aanvaring in tien jaar
Eerder kwamen de marines van beide landen al eens twee keer in aanvaring met elkaar aan westelijke zeegrens.
Vorige maand beschuldigde de communistische staat het zuidelijke buurland er nog van oorlogsschepen tot nabij de zeegrens te stationeren.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...ten-elkaar.aspx

Eigen mening:
Ik vind het spijtig dat deze twee landen niet in vrede kunnen leven. Ook vind ik dat wederzijdse afspraken moeten gerespecteerd worden. Het Noord-Koreaanse schip had de ingestelde scheidingslijn niet mogen overschrijden. Dat is eigenlijk om problemen vragen. De onenigheid tussen deze twee landen duurt al zo lang, zal dit ooit opgelost raken?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th November 2009, 09:25
Tom.Nooytens Tom.Nooytens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 29
Wie er hier in de fout gegaan is, is in mijn ogen moeilijk te zeggen. Oké, er is een afspraak gemaakt over een scheidingslijn, maar is dat dan een reden om op mekaar beginnen te schieten? In vrede leven blijkt inderdaad onmogelijk, maar is dat dan om de minste overtreding te gebruiken als reden om op mekaar te schieten? Ik vind dat Zuid-Korea wel een beetje minder agressief kon reageren. Als je Noord-Korea duidelijk maakt dat er een overeenkomst is, dat is vrij normaal. Maar echt beginnen vechten, nee dat vind ik geen oplossing. Het zal waarschijnlijk een averechts effect hebben en de relatie tussen de twee nog meer opspannen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.