actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2009, 13:55
Bo.Alpaerts Bo.Alpaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 68
Groen licht voor executie 'sluipschutter van Washington'

Groen licht voor executie 'sluipschutter van Washington'
10/11/2009 14:50

Het Amerikaanse Hooggerechtshof heeft een laatste poging afgewezen om de executie van John Allen Muhammad, alias 'de sluipschutter van Washington', af te wenden. In 2002 schoot Muhammad samen met een 17-jarige willekeurig 10 mensen dood.

Tenzij hij toch nog genade krijgt van de gouverneur van staat Virginia, Timothy Kaine, krijgt Muhammad (48) dinsdag (woensdagochtend Belgische tijd) een dodelijke injectie.

Muhammad, een veteraan van de eerste Golfoorlog, veroorzaakte in oktober 2002 in Washington D.C. en omliggende steden in Virginia en Maryland een angstpsychose.

Eén kogel
Samen met een 17-jarige medeplichtige, John Lee Malvo, schoot hij vanuit de koffer van een auto telkens met één kogel willekeurig 10 mensen dood.

In 2004 kreeg John Allen Mohammed daarvoor de doodstraf. Hij wacht nu in de gevangenis van Greensville nabij Richmond, Virginia de executie af.

Medeplichtige John Lee Malvo zit een levenslange gevangenisstraf uit.
Bron: Knack

Dat de doodstraf nog steeds gehanteerd wordt in de VS begrijp ik niet. Nu is John Allen Mohammed van zijn 'lijden' verlost. Levenslange opsluiting is een veel grotere straf voor hem dan de doodstraf. En denk eens aan zijn familie: als hij levenslang opgesloten zit, kan de familie hem nog bezoeken en hoeven zij niet te treuren om het verlies van een dierbare.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th November 2009, 19:00
Kristof.Vermeiren Kristof.Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 68
Stuur een bericht via MSN naar Kristof.Vermeiren
Dit is toch een serieuze zaak. In de Verenigde Staten kan in 37 staten (van de 50) de doodstraf worden toegekend. De vraag die speelt is: 'mogen mensen het leven van andere mensen ontnemen?'. Wat mij betreft is het antwoord nee. Naar mijn mening moeten ze moordenaars steeds levenslang geven, maar dan wel effectief levenslang (geen 30 jaar). Als men zegt dat moordenaars de doodstraf verdienen, waar ben je dan mee bezig? In feite wordt het gerecht dan zelf een moordenaar. En super katholiek ben ik niet, maar mensen doden kan er bij mij niet in. Het wordt hoog tijd dat de doodstraf wordt afgeschaft, we leven in het jaar 2009. Zulke toeren zijn barbaars en zouden in deze tijd nimmer mogen voorkomen. Meneer Obama, er is nog werk aan de winkel!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.