actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2009, 09:45
jorgemichielseb jorgemichielseb is offline
Jorge
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: turnhout
Posts: 4
Doodstraf in Peking voortaan met injectie

05/11 In de Chinese hoofdstad Peking zal een terdoodveroordeelde voortaan met een dodelijke injectie omgebracht worden, niet meer door middel van een vuurpeloton. De overheid vindt de doodstraf op die manier menselijker.


Volgens de krant China Daily is er voortaan een ruimte waar de injectie toegediend kan worden.

Organen
In Peking was voordien al één gevangenis waar gewerkt werd met de dodelijke spuit. Vanaf 2010 zullen alle gevangenissen de injectie gebruiken.

Mensenrechtenorganisatie Amnesty International reageert niet enthousiast. "We zijn sowieso tegen de doodstraf, maar in China gaat deze ook nog eens samen met een oneerlijk proces", aldus een woordvoerster.

Amnesty vermoedt ook dat Peking de beslissing enkel genomen heeft omdat de organen van de terdoodveroordeelde nog gebruikt kunnen worden in het geval van een dodelijke spuit.

Mijn mening: Ik vind wel dat deze manier om iemand zijn leven te ontnemen ook wel meer menselijker is in plaats van hem gewoon neer te laten schieten door een vuurpeleton zoals ze zeggen. Maar ik vind dat dit deze wet dan wel moet veranderen om zo mensvriendelijker te zijn voor de veroordeelden en hun familieleden en niet omdat de Chinese overheid gebruikt denkt te kunnen maken van de nog intacte organen van de veroordeelden' zeker niet als hier geen toestemming voor is van de familieleden van de veroordeelde.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.