actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd March 2010, 12:05
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Reynders wilde politiek vaarwel zeggen

08:09 MR-voorzitter en minister van Financiën Didier Reynders heeft er vorig jaar tot tweemaal toe aan gedacht om te stoppen met politiek.

Naar aanleiding van het afscheid van de Nederlandse politicus Wouter Bos (PvdA) vertelt Reynders in de kranten van Sud Presse dat hij zelf ook gedacht heeft aan stoppen.
Aanval

Ten tijde van de Fortis-commissie twijfelde hij een eerste keer. "Wanneer men tijdens een politiek debat mensen uit je omgeving aanvalt om jezelf te raken, dan denk je 'moet ik hiermee doorgaan?'", zegt Reynders.

De tweede keer was toen hij binnen zijn eigen partij in twijfel werd getrokken. Onder andere Louis en Charles Michel vroegen toen om nieuwe voorzittersverkiezingen.

"Het is een andere generatie. Ik kan het ongeduld wel begrijpen, de neiging om te snel te gaan. En dan zijn er nog de persoonlijke ambities, de wil om op een bepaald moment een putsch te plegen ...", aldus Reynders over Charles Michel.

Datum: 22/03/2010
Bron: Gazet van Antwerpen

Eigen mening:
Wanneer je aan een politieke carrière begint, weet je dat je voor- en tegenstanders zult hebben. Het is zeker geen beroep dat je moet onderschatten. Buiten het werk dat je moet verrichten moet je met al de kritiek kunnen omgaan.
Didier Reynders is minister van financiën, een riskante positie als je het mij vraagt. Alle mensen zijn toch met hun geld bezig, fraude is echt een doodsteek in je carrière.
Onlangs heeft Panorama nog een reportage uitgezonden: "Het failliet van financiën". Ik heb die reportage gezien en ik was toch lichtelijk gesjokt nadien. Eigenlijk is heel die financiële toestand nadelig voor vele burgers die hard moeten werken voor elke cent en veel belastingen moeten betalen terwijl er velen zijn die deze ontduiken. Deze reportage was absoluut geen goede reclame voor Didier Reynders. Dat hij wil stoppen met de politiek vind ik een wijze beslissing. Vele mensen hebben gezien dat heel de zaak vreselijk oneerlijk is en "op zijn gat ligt". Volgens mij wil Reynders stoppen uit schaamte. En terecht!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.