actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2013, 09:36
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Minder illegale downloads op het internet

Het aantal bezoeken aan illegale downloadsites op het internet is het voorbije jaar met 12,7 procent gedaald. Volgens de krant De Morgen is dat een gevolg van de strengere acties tegen illegale sites in combinatie met het groeiende succes van legale alternatieven.

‘Dat steeds meer mensen het illegale downloaden voor legale alternatieven ruilen, laat zich ook op het terrein voelen. De muziekindustrie lijkt zich langzaam te herstellen’, zegt Olivier Maeterlinck van de Belgian Entertainment Association (BEA) in de krant.

Onder meer Spotify en Deezer zijn legale alternatieven illegale downloadsites. Ook het ‘op aanvraag’-aanbod van films of tv-programma’s zit in de lift.

De directeur van de BEA waarschuwt wel voor overdreven optimisme. ‘We zijn er nog lang niet. Het duurde anderhalf jaar voor we er in zijn geslaagd om The Pirate Bay te blokkeren. In internettijden is dat een eeuwigheid. In de toekomst moet het veel sneller kunnen’, klinkt het.

Bron:
De Standaard
21/10/2013

Mening:
Ik vind het verstandig dat de directeur van BEA waarschuwt voor overdreven optimisme. Vorig jaar heb ik binnen het vak PAV een stageles rond piraterij gegeven waaruit bleek dat de jongeren, van die betreffende klas, hier enorm vertrouwd mee zijn. Wanneer ik hen vroeg hoe ze bij het idee gekomen waren om illegaal te downloaden, vertelden ze me dat ze dit van uit hun omgeving meegekregen hadden omdat het de meest makkelijke, goedkope manier is om aan dingen zoals films, muziek, ...te geraken. Ik heb hen toen met de neus op de feiten gedrukt door hen te tonen hoeveel verlies auteurs hierdoor maken. Ze keken hier enorm van op. We zijn toen klassikaal opzoek gegaan naar allerlei alternatieven zoals Spotify, youtube, ... Ik heb hen toen uitgelegd hoe deze alternatieven ervoor zorgen dat de auteurs toch de bijdrage krijgen waarop ze recht hebben. Ze hebben zichzelf even in de plaats van de auteurs geplaatst en zijn tot de conclusie gekomen dat ze naar de toekomst toe zouden kiezen voor dergelijke alternatieven. Ik denk dat het, zoals in het artikel gezegd wordt, nog enige tijd zal duren vooraleer men het illegaal downloaden van de baan zal krijgen. Maar het is en blijft naar de toekomst toe iets waaraan men, naar mijn mening, zeker iets aan moet doen!

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 21st October 2013 om 09:50.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.