actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2012, 15:51
C*arlotte Lodewyckx C*arlotte Lodewyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 107
GAS-boete voor kaartjes onder ruitenwissers

GAS-boete voor kaartjes onder ruitenwissers

De GAS-boetes (gemeentelijke administratieve sancties) blijven de pers halen. Na GAS-boetes voor dozen verslepen of op de leuning van een bank zitten, komen er nu ook straffen voor mensen die kaartjes achter de ruitenwissers van auto's steken. Dat meldt Het Nieuwsblad.

Het is de Vlaams-Brabantse gemeente Wemmel die het probleem wil aanpakken. De gemeenteraad meent dat het vaak dieven zijn die de kaartjes verspreiden met de boodschap dat ze het voertuig willen kopen.
Wanneer ze betrapt worden, riskeren ze voortaan een boete van 250 euro.
Boodschappen van lokale verenigingen worden niet geviseerd.

Bron: Gazet van Antwerpen
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...nwissers-2.aspx

Mening:

De GAS-boetes komen de laatste tijd heel veel in het nieuws. Een beetje te veel naar mijn mening. Het is belangrijk dat er boetes worden uitgedeeld voor zware overtredingen, maar tegenwoordig lijkt het of je voor elke beweging die je maakt al een boete kan krijgen. Door bijvoorbeeld op de leuning van een bank te gaan zitten in de stad of jongeren die een boete krijgen als ze een broodje eten op de trappen van een Kerk. Ik vind dat overdreven!

Ik vraag me af hoe ze deze boetes effectief kunnen innen? Een kaartje onder een ruit plaatsen, duurt ongeveer 2 seconden. Vermoedelijk is deze man of vrouw al weg voor de gemeenschapswacht hen werkelijk een boete kan geven.

Wat ik met nog afvraag: Mogen organisaties dan nog reclame onder de ruitenwissers steken of is dit ook strafbaar?

Laatst aangepast door C*arlotte Lodewyckx : 4th December 2012 om 16:08.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.