actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2014, 10:06
Boris.D*iesen Boris.D*iesen is offline
Boris.D*iesen
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 23
Geen reddingsacties meer op Japanse vulkaan wegens te hoog risico

De Japanse autoriteiten hebben dinsdagnamiddag (lokale tijd) alle reddingsacties nabij de vulkaan Ontake afgelast. Oorzaak zijn de slechte weersomstandigheden en het risico op een nieuwe uitbarsting van de vulkaan.
'Alle hulpacties op de grond en in de lucht zijn voor de hele dag afgelast', klinkt het.

De reddingsacties nabij de vulkaan werden dinsdag een halfuur nadat ze waren hernomen, opnieuw stopgezet als gevolg van nieuwe vulkanische bevingen. De honderden soldaten, agenten en brandweerlui die al op de berg waren, zijn teruggekeerd op hun stappen. 'De weersomstandigheden zijn zeer slecht, zowel voor de hulpdiensten als voor de helikopters', zo liet een journalist weten.

De op 200 kilometer ten westen van de hoofdstad Tokio gelegen vulkaan kwam zaterdag onverwacht tot uitbarsting. Tot hiertoe werden al 36 dodelijke slachtoffers aangetroffen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140930_01295271

Mening: Voor de mensen die nog in gevaar zijn en die ze momenteel niet kunnen bereiken moet er uiteraard nog geprobeerd worden om ze te redden. En ze doen ook uiterst hun best, wat normaal is, maar toch petje af. Als ze nu niet verder zoeken wegens weersomstandigheden en andere dingen die het te gevaarlijk maken vind ik het niet meer dan normaal. Het is niet de bedoeling om nog meer mensenleven op het spel te zetten om enkelen te redden. Zodra de omstandigheden terug beter zijn ben ik er zeker van dat de zoekacties terug verder gezet worden. Het is ook een risico om naast een vulkaan te gaan wonen dus je kan je aan zo'n voorval verwachten. Ik verwijt deze mensen niets en ik hoop dat ze gered worden, maar ik kan er volledig in komen dat de reddingsactie nu gepauzeerd is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.