actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2016, 20:06
Elise.v*ndervliet Elise.v*ndervliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oosterlo
Posts: 55
Universal bouwt pretpark in Peking en heeft daar 7 miljard dollar voor over

In Peking is de bouw gestart van een pretpark van Universal Studios. Die bouw gaat meer dan 7 miljard dollar kosten. Dat meldt het staatspersbureau Xinhua. Universal gaat daarmee de concurrentie aan met Disney, in een boomende markt in China. In 2020 moet het park open zijn.

China ondersteunt al de bouw van verschillende pretparken, die erg snel van de grond komen. De eerste Chinese Disneyland, die in juni in Shanghai is opengegaan, kostte meer dan 5,5 miljard dollar. Een andere grote speler in de sector, DreamWorks, is betrokken bij een ander project in de havenstad Shanghai.

Vorig jaar gingen volgens de staatsmedia 21 pretparken open. De krant National Business meldt dat er 20 anderen nog gebouwd worden. Het pretpark in Peking wordt het derde voor Universal in Azië, na Singapore en Osaka. Universalfilms zoals Harry Potter en Transformers waren grote successen in de Chinese filmzalen.


Bron: De Morgen, 31/10/2016


Eigen mening: Toen ik dit (korte) artikel las, kon ik mijn ogen niet geloven. Ik vind dit ronduit een schande. Er zijn miljoenen mensen die honger lijden, dakloos zijn, geen kledij hebben, niet naar school kunnen gaan of geen job hebben, enzovoort. Hierbij denk ik dan vooral aan het grote aantal vluchtelingen, mensen in conflictgebieden, de bevolking van ontwikkelingslanden, kansarme kinderen,... En dan besluit Universal Studios om een gigantisch pretpark te bouwen dat 7 miljard dollar zal kosten. Ik vind dat men dit geld beter kan investeren in een betere toekomst en mensen in nood hiermee helpen. Een pretpark bouwen lijkt mij dus erg overbodig. Met dit geld kan men scholen bouwen, voedsel en water aanbieden, verwoeste steden helpen heropbouwen,... Kortom, het verschil maken voor duizenden mensen. Ik vind dat iedereen elkaar moet proberen te helpen, indien men de middelen heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.