actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2012, 12:49
G*mini.Deckers G*mini.Deckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 20
Israël schiet regeringsgebouwen Gaza in puin

Israël schiet regeringsgebouwen Gaza in puin
Het Israëlische leger heeft afgelopen nacht de regeringsgebouwen van de Hamas-regering in Gaza aangevallen. Het hoofdkwartier, waar onder meer premier Ismail Haniyeh kantoor hield, is grotendeels vernield. Er is sprake van acht dodelijke slachtoffers.

Volgens de officiële Twitter-account van het Israëlische leger heeft Israël de voorbije nacht 85 nieuwe doelen in de Gazastrook bestookt. Ook vanuit Gaza zijn weer raketten afgevuurd richting Israël. De afgelopen vier dagen heeft het geweld aan Palestijnse kant al 38 doden en 345 gewonden gemaakt. Aan Israëlische zijde zijn er drie dodelijke slachtoffers.

De Israëlische regering heeft intussen een plan goedgekeurd om 75.000 reservisten op te roepen. Dat kan erop wijzen dat het leger een grondoffensief wil uitvoeren in de Gazastrook.

De Israelische premier Benjamin Netanyahu en de Amerikaanse president Barack Obama hebben met elkaar overlegd over de nieuwe crisis in het Midden-Oosten. Volgens het Witte Huis zochten ze een uitweg uit de escalatie.

Obama heeft ook gebeld met de Egyptische president Mohammed Mursi om hem te vragen druk uit te oefenen op Hamas om een bestand te aanvaarden. Mursi heeft de Israëlische bombardementen in Gaza "een openlijke aanval tegen de mensheid" genoemd en belooft Gaza "niet aan zijn lot over te laten".

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu.../121117_MO_Gaza
17/11/12

Eigen mening: Wat ik raar vind, maar dan wel weer eigen aan onze tijd is dat het Israëlische leger een Twitter account heeft. Ik wist niet of ik nu moest lachen of schrik moest hebben. Waarom laten ze ook in godsnaam aan heel de wereld weten dat ze weer iets hebben bestookt. En of Obama echt een oplossing aan het zoeken is betwijfel ik, ik dacht dat Amerika zich niet meer ging bemoeien met oorlogen en dat soort zaken. Natuurlijk ben ik wel voorstander hiervan omdat de aanslagen moeten stoppen. In het algemeen zijn er al teveel onschuldige mensen gewond geraakt of gestorven, dus is het wel nodig dat er terug een compromis komt.

Laatst aangepast door G*mini.Deckers : 17th November 2012 om 12:59.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.