actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2012, 11:34
w*nnes.braeckmans's Avatar
w*nnes.braeckmans w*nnes.braeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kessel
Posts: 59
Frustratie over Romney, maar ook respect voor sterke eindsprint van Obama

De Republikeinen likken hun wonden na de nederlaag van Mitt Romney in de presidentsverkiezingen. De achterban van Romney is verrast door de uiteindelijk zware nederlaag van hun kandidaat, terwijl de grote donateurs de laatste rechte lijn van zijn campagne zwaar bekritiseren. Romney had volgens de verwachtingen nooit mogen verliezen. Toch weerklinkt ook respect voor de sterke slotweken van president Obama.

De enorme vreugde bij de aanhangers van Barack Obama in Chicago stond ik schril contrast met de stilte in de zaal in Boston, waar Mitt Romney zijn feestje gepland had. Toen de resultaten binnenstroomden, keek het team van Romney verrast toe hoe Obama in bijna elke swing state de leiding nam. Ohio was de voorbije week hun grootste hoop geweest om Obama kiesmannen af te snoepen, maar dat deed niets meer terzake toen Romney ook Florida dreigde te verliezen. Die staat was van cruciaal belang voor Romney en in de laatste polls voor de verkiezing leek de Republikein er de beste kansen te hebben. Ook Ohio wist hij overigens niet te winnen en dus komt de nederlaag hard aan in het Republikeinse kamp.

"Ze hebben een campagne uit de 20ste eeuw in de 21ste eeuw gevoerd", zegt een aanhanger van Romney. "Ik denk dat de Republikeinen verward en geschokt zijn", zegt een andere supporter. Hij vraagt zich af of de cijfers van de laatste week wel klopten. Die gaven Romney in een aantal cruciale staten de leiding en zo was er hoop gegroeid binnen de partij. De Republikeinen hadden niet verwacht dat minderheden in de swing states zo talrijk zouden komen opdagen. In Florida en Virginia bleken evenveel zwarte Amerikanen naar de stembus te zijn getrokken als vier jaar geleden. In Ohio was de opkomst zelfs groter dan in 2008. "We hadden nooit verwacht dat dit cijfer hoger ging liggen dan vier jaar geleden. Ze hebben ons overrompeld. Ze zijn er in geslaagd hen te overtuigen om te stemmen", klinkt het.

bron:http://www.hln.be/hln/nl/10496/Verk...van-Obama.dhtml

mijn eigen:
Ik vind het heel goed dat Obama gewonnen is, moest ik zelf een Amerikaan zijn zou ik ook op Obama stemmen. Natuurlijk heeft het te maken met de verdere ontwikkeling van mijn leven. Als ik altijd student blijf, of voor een school ga werken zal ik waarschijnlijk altijd op Obama zijn partij stemmen, maar moest ik een eigen, welvarend bedrijf hebben zou ik weer op Romney stemmen. Dit omdat Romney betere standpunten heeft voor rijkere mensen, zodat zei hun rijkdom kunnen behouden en niet moeten afgeven. Obama is dan weer voor het sociale zekerheid systeem van Europa, dit wilt zeggen dat iedereen recht heeft op verzorging maar dat wel iedereen er voor moet betalen. Vandaar dat ik op Romney zou gestemd hebben moest ik rijk zijn en als ik was wie ik nu ben zou ik op Obama gestemd hebben. Op wie zou jij stemmen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.