actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2012, 06:57
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Obama gaat voor banen en economische groei

Obama gaat voor banen en economische groei

De Amerikaanse president Barack Obama heeft zijn eerste persconferentie gegeven sinds zijn herverkiezing. Hij gaf mee dat jobcreatie en economische groei de twee topprioriteiten worden tijdens zijn tweede ambtstermijn. Obama benadrukte ook dat de staatsveiligheid nooit in het gedrang is gekomen door de zaak-Petraeus.

De Amerikaanse president Obama heeft in Washington de krijtlijnen van zijn beleid voor de komende vier jaar toegelicht. De topprioriteiten voor Obama zijn jobcreatie en economische groei.

Obama is er van overtuigd dat de Democraten en de Republikeinen tot een compromis kunnen komen over de belastingen en de bezuinigingen. Hij beloofde dat de middenklasse niet zal moeten opdraaien voor de economische crisis.

Obama had het ook over de klimaatopwarming. "We hebben een grote verantwoordelijkheid tegenover de toekomstige generaties. De komende maanden en jaren zal ik nog terugkomen op dit onderwerp", beloofde Obama.

De president liet ook zijn licht schijnen over het Midden-Oosten. Volgens Obama moet er een diplomatieke oplossing komen voor de nucleaire crisis met Iran. Over Syrië zei Obama dat hij (nog) niet bereid is om de oppositie te erkennen als regering in ballingschap.

President Obama kondigde ook aan dat hij van plan is om zijn Republikeinse tegenstander Mitt Romney uit te nodigen in het Witte Huis om ideeën uit te wisselen. "Mitt Romney had tijdens de kiescampagne ideeën waarmee ik akkoord ga", zei Obama.

"Staatsveiligheid nooit in het gedrang"

Tijdens de persconferentie kwamen er ook heel wat vragen over de zaak-Petraeus. Oud-generaal David Petraeus (foto) moest aftreden als directeur van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA, nadat een buitenechtelijke relatie met zijn biografe Paula Broadwell aan het licht was gekomen.

Obama benadrukte dat de staatsveiligheid nooit in het gedrang is gekomen. "Ik heb geen enkele aanwijzing dat er geheime informatie zou zijn gelekt die negatieve gevolgen zouden hebben voor onze nationale veiligheid", zei de president. "Maar ik wil geen commentaar geven over de details van het onderzoek."

Bron: deredactie.be
Datum: 14/11/2012

Eigen mening:

Obama is herverkozen, maar heeft tijdens zijn campagne ook heel veel commentaar gekregen van zijn Republikeinse tegenkandidaat. Dat is normaal, want je probeert immers zoveel mogelijk stemmen te halen en dat kan je ook bekomen door je tegen kandidaat neer te halen.
Maar Obama is herverkozen en na zijn eerste persconferentie zei hij dat hij wel veel verandering wil. De eerste prioriteiten zijn werkcreatie en economische groei, alleen al omdat dit het grootste probleem is niet alleen in Amerika, maar over de hele wereld. Verder zal Obama ook nog proberen samen te werken met Romney en dat vind ik vooral heel mooi! Ookal hebben ze vooral heel uiteeenlopende meningen, toch wilt Obama de moeite doen om samen te werken en dus samen sterk te staan. Dit wil hij doen bij onderandere de belastingsvorming.
Ik hoop dan ook dat het echt tot een samenwerking komt en Amerika verder zal groeien.
Obame heeft in zijn persconferentie ook gerustgesteld en gezegd dat hij heel veel moeite zou doen om zoveel mogelijk in orde te krijgen.
Uitspraken van een echte president!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.