actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2012, 09:08
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Retie
Posts: 88
Mitt Romney erkent nederlaag

De Republikeinse presidentskandidaat Mitt Romney heeft in een speech zijn nederlaag toegegeven. Hij feliciteerde Barack Obama met zijn overwinning.


Mitt Romney had vooraf gezegd dat hij niet voorbereid was op een nederlaag. Hij had enkel een overwinningsspeech voorbereid.

Nadat Obama omstreeks half 6 Belgische tijd de overwinning opeiste, bleef het dan ook een hele tijd stil vanuit het kamp van Romney. Er kwamen berichten dat hij weigerde om de uitslag te erkennen en dat hij niet klaar was om zijn concessietoespraak te geven.

Even voor 7 uur Belgische tijd nam Romney dan toch het woord. Het werd een hele korte en ontspannen speech, inderdaad niet voorbereid en ogenschijnlijk voor de vuist weg.

Romney feliciteerde president Obama, de first lady en hun dochters. ‘Ik bid dat de president succesrijk wordt in het leiden van onze natie.’

Romney bedankte zijn running mate Paul Ryan, zijn vrouw en alle medewerkers aan de campagne. ‘Ik geloof in Amerika, ik geloof in de Amerikanen en ik heb me kandidaat gesteld omdat ik bezorgd ben over Amerika. De verkiezing is voorbij maar onze principes blijven. We hebben het beste van onszelf gegeven. Ik wou dat ik jullie land in een andere richting had kunnen leiden. God bless America. (EE)

bron: www.knack.be

mening: Ik denk dat ik voor een groot deel van de rest van de wereld spreek als ik zeg dat de meesten wel hoopten op een overwinning voor Obama. Toch was er in Amerika zeker nog de kans op overwinning voor Romney. Dit toont ons maar weer eens de grote verschillen in het denken van de mens over de wereld of zelfs binnen hetzelfde land.

Deze presidentsverkiezingen hebben maar weer eens getoond welke invloed de Verenigde Staten hebben op de rest van de wereld. Geen enkele andere presidentsverkiezing wordt door de hele wereld zo gevolgd. Amerika blijft voor vele toch een plek die tot de verbeelding spreekt.

Dus bravo voor Obama! Hopelijk krijgt hij gelijk als hij zegt 'The best is yet to come.'
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.