actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2014, 19:18
j*na.toelen j*na.toelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Balen
Posts: 86
Twee Belgische musea maken kans op Europese museumprijs

Het Red Star Line Museum in Antwerpen en het Museum aan de IJzer in Diksmuide zijn genomineerd voor de prestigieuze European Museum of the Year Award 2015. In totaal staan er 42 musea uit 21 landen op de lijst met genomineerden, waaronder dus twee Belgische.

Sinds 1977 reikt het European Museum Forum de European Museum of the Year Award uit. Enkel bestaande musea die in de afgelopen twee jaar zijn vernieuwd of uitgebreid en nieuwe musea die in de afgelopen twee jaar zijn geopend, komen in aanmerking voor de prijs.

De prijsuitreiking van the Museum of the Year Award vindt plaats in Glasgow in mei 2015. Die dag worden er vier prijzen uitgereikt. De hoofdprijs werd in 2011 voor de eerste keer aan een Belgisch museum toegekend: het Gallo-Romeins Museum in Tongeren.

Het Antwerpse Museum aan de Stroom ontving in 2013 de Silletto Award, een erkenning voor zijn jongerenwerking . In 2014 kreeg Kazerne Dossin in Mechelen een bijzondere vermelding van de jury als toonbeeld van een holocaustmemoriaal.

Bron: De Redactie/10 december 2014
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/c...nsten/1.2176785

Mening: Zelf ben ik nog nooit in één van deze musea geweest, maar hier zou ik toch zeker verandering in willen brengen. Het artikel vermeldt talloze musea in België, die allemaal een plaats verdienen op deze lijst. Het meest bekende museum voor mij is het Red Star line museum. Hier ben ik het laatste jaar heel veel over te weten gekomen en ik heb zeker spijt dat ik het museum nog niet heb kunnen bezoeken. Over het museum aan de IJzer in Diksmuide weet ik iets minder, maar dit wilt niet zeggen dat het geen bezoekje waard is. Als de mogelijkheid er is, zou ik ze graag allebei willen bezoeken. Ik hoop ook zeker dat één van deze twee musea die in de lijst staan, zullen winnen omdat ze het allebei verdienen.

Laatst aangepast door j*na.toelen : 10th December 2014 om 19:33.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.