actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st March 2018, 17:01
Ellen.v*nsantvliet Ellen.v*nsantvliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oelegem
Posts: 65
Supermarkten krijgen klachten over ‘groene’ flessendop

Supermarkten krijgen klachten over ‘groene’ flessendop

Wie nu en dan in de supermarkt een flesje water koopt, heeft het vast gemerkt: de dop van een aantal huismerken kan nog wel worden opengeklikt, maar niet meer worden losgeschroefd. Beter voor het milieu, heet het, maar de klantendiensten kregen al tientallen klachten. Delhaize denkt er zelfs aan de oude doppen weer in te voeren.


‘De nieuwe doppen, die volgens het snap-clicksysteem werken, zijn veel *beter voor het milieu’, zegt Hanne Poppe van Colruyt aan Het Nieuwsblad. ‘Terwijl een klassieke dop helemaal kan worden los*geschroefd en dan snel als zwerfvuil in het milieu *terechtkomt, is milieuschade met het nieuwe systeem on*mogelijk. De nieuwe dop kan niet meer van het flesje worden verwijderd.’

De talrijke klachten op sociale media tonen echter aan dat de klanten het niet op de nieuwe doppen begrepen hebben. Het regent opmerkingen over hoe gebruiksonvriendelijk ze zijn. ‘Maar dat zijn ze niet, toch niet als ze goed worden gebruikt’, zegt Poppe. ‘Ze moeten wel helemaal worden open*geklikt.’

Colruyt kreeg ‘aanzienlijk veel’ klachten en bekijkt of *extra instructies op het etiket verwarring en frustratie kunnen vermijden. ‘We zijn er duidelijk niet in geslaagd een aantal zaken voldoende uit te leggen’, klinkt het. Delhaize kreeg ‘een honderdtal opmerkingen’ en zoekt ook een oplossing. ‘Een mogelijkheid is het nieuwe systeem te verfijnen’, zegt woordvoerder Roel Dekelver. ‘Maar het is ook mogelijk dat we de *oude doppen herinvoeren.’

Een rondvraag leert dat de A-merken geen plannen hebben om over te schakelen op het snap-clicksysteem. Bij Coca*Cola, dat in ons land ook fruitsap en water in petflessen verkoopt, is te *horen dat het ‘niet op de planning’ staat. Carrefour is overigens de enige supermarkt die nog geen klachten kreeg. ‘Wij willen het systeem binnenkort zelfs uitbreiden naar de flessen van twee liter’, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve.

Eigen mening: Ik begrijp de klachten van de mensen die het nieuwe dopje onbruikbaar vinden. Zelf heb ik er al van gedronken en mij stoort het niet, maar mensen die het ander dopje gewoon zijn, kunnen er wel lastig van worden. Het is beter voor het milieu zeggen ze, zodat je het dopje niet als zwerfvuil in het milieu achterlaat. Maar dit begrijp ik niet helemaal. Als mensen er op letten, gooien ze het officiële dopje ook niet weg. Mensen die bewust het milieu willen vervuilen, gooien gewoon heel het flesje weg in plaats van het dopje. Dan heeft het nieuwe 'groene' dopje geen effect. Daarom vindt ik het onlogisch dat er een nieuw dopje is, het is een goed initiatief maar veel gaat er volgens mij niet mee bereikt worden.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180301_03383925

Geraadpleegd: 1/03/2018

Laatst aangepast door Ellen.v*nsantvliet : 1st March 2018 om 17:08.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.