actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2017, 14:22
sara.v*rheyden sara.v*rheyden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ranst
Posts: 32
Kledingmerk Patagonia verklaart Trump de oorlog: "Deze president steelt jullie land"

Kledingmerk Patagonia verklaart Trump de oorlog: "Deze president steelt jullie land"

Kledingmerk Patagonia opent de aanval op president Trump, nu die beslist heeft drastisch te snijden in twee nationale parken. Het kledingbedrijf wil Trump aanklagen voor deze "illegale beslissing", schrijft nieuwssite Business Insider.

Gisteren kondigde Trump aan dat het nationale park van Bears Ears met 85 procent verkleind wordt. Dat is de grootste inperking van een nationaal monument ooit. Ook in het park van The Grand Staircase wordt stevig gesnoeid.

Trump rechtvaardigt zijn beslissing door te zeggen dat hij "het land teruggeeft aan de burgers". Maar milieuorganisaties zien het eerder als een poging om het erfgoed van zijn voorganger Barack Obama teniet te doen. Die had de nationale parken nog uitgebreid. Bovendien vrezen de organisaties dat Trumps beslissing vooral interessant is voor bedrijven die uit zijn op de grondstoffen van het gebied.

Rechtszaak

Kledingmerk Patagonia, steevast voorop in de strijd voor de natuur, gaat voluit ten aanval. "De president steelt jullie land", staat er in drukletters op haar website te lezen. "Amerikanen hebben zich overweldigend uitgesproken tegen de ongeziene poging van de Trump-regering om onze nationale parken te sluiten", schrijft Patagonia-CEO Rose Marcario in een vlammend betoog.

De messen zijn alvast geslepen: "We hebben eerder al gevochten om deze plaatsen te beschermen sinds onze oprichting. Nu zullen we dat gevecht verderzetten in de rechtszaal." Het kledingmerk roept klanten op belangengroepen te steunen die het opnemen voor de parken. "De bescherming van deze wilde plaatsen opheffen om hen open te maken voor ontwikkeling zal ons niet energie-onafhankelijk maken. En de geschiedenis toont aan dat wanneer staten het land beheren, het verkocht wordt aan de hoogste bieder. Dit mogen we niet riskeren."

Bron: De Morgen 5/12 https://www.demorgen.be/buitenland/...-land-b2955f58/

Mening: Ik vind het goed dat er een groep is die protesteert tegen dit voorstel van Trump. Het gaat hier echt om nationale monumenten, dus zou ik het zelf zeer jammer vinden dat deze weg moeten. Apart daarvan vind ik ook dat we zorg moeten dragen voor de natuur en niet eender welk bos kappen om er grondstoffen uit te kunnen halen. In het artikel wordt vorige president Obama ook aangehaald. Hij heeft ervoor gezorgd dat deze parken nog groter werden. Ik heb het gevoel dat Trump vooral actie voert uit het principe dat hij alles wat Obama gedaan heeft moet tegenwerken. We zien dit ook bij Trump zijn poging voor een nieuw 'healthcare plan' in te voeren. Ik vind dat Trump beter eerst nadenkt over de gevolgen die zijn acties kunnen hebben voordat hij een voorstel doet puur om Obama tegen te werken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.