actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2012, 15:45
R*bin.Claesen R*bin.Claesen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 87
Obama: 'Het redden van levens gaat voor op herverkiezing'

WASHINGTON — De Amerikaanse president Barack Obama heeft vertrouwen in de voorbereidingen die zijn getroffen voor de komst van de orkaan Sandy. Dat zei hij maandag op een persconferentie vanuit het Witte Huis. Volgens Obama hebben de autoriteiten alles gedaan wat ze kunnen.


De orkaan Sandy trekt langzaam naar de oostkust en komt waarschijnlijk maandagavond plaatselijke tijd aan land. Volgens de president heeft de orkaan gevolgen voor het leven van miljoenen mensen. Hij drong er bij de bevolking op aan om waarschuwingen ter harte te nemen. Het is volgens de president van groot belang dat mensen aanwijzingen opvolgen om voorzorgsmaatregelen te nemen.

‘Luister alstublieft naar wat de autoriteiten zeggen. Als ze u vertellen dat u een veilig onderkomen moet zoeken, doe dat dan. Treuzel niet, neem geen pauze en trek de instructies die u worden gegeven niet in twijfel, want dit is een krachtige storm’, aldus Obama.

Hoewel er voedsel, drinkwater en generatoren klaar staan wordt het volgens Obama een ‘moeilijke storm’. Mogelijk onstaan er problemen met de elektriciteitsvoorziening die lang kunnen aanhouden. Ook vervoer kan lastig worden. Het openbaar vervoer in New York, Boston en Washington is stilgelegd en de snelwegen in de staat Connecticut zijn afgesloten.

Met nog een week te gaan tot de presidentsverkiezingen zei Obama zich niet druk te maken over de gevolgen die de storm kan hebben op zijn kansen voor herverkiezing. Hij verklaarde dat zijn eerste prioriteit het redden van levens is.

Bron:http://www.standaard.be/artikel/det...121029_00352059

Mening:
Ik vind het een wijze beslissing van Obama om de verkiezingen aan de kant te schuiven voor de storm Sandy.
Neem de aardbeving in Haïti, 12 januari 2010. In dit land bleven de verkiezingen prioriteit, waardoor er geen acties ondernomen konden worden om het volk te helpen. Hierdoor leefden de mensen maanden in barre omstandigheden. Tentenkampen waar ziektes als Malaria en Cholera heersten, waar kinderen verkracht en vermoord werden,... Ik denk dat dit een grotere ramp was dan de aardbeving op zich.
Dit is één van de redenen waarom ik vind dat Obama een zeer goede keuze maakt. Hij zet zijn volk op de eerste plaats, hij vindt hulp bieden belangrijker dan herverkozen te worden. In mijn ogen is dit wat een 'goede president' doet.

Het feit dat Obama de storm Sandy echt serieus neemt, wil ook zeggen dat hij veiligheidsmaatregelen heeft genomen en hulpmiddelen klaar heeft staan. Ik kan mij in mijn korte leven al talloze stormen herinneren die grote schade hebben aangericht. Enerzijds omdat men de kracht van de stormen zwaar onderschat heeft en anderzijds omdat men de stormen pas serieus neemt na het incident zelf.
Ik ben ervan op de hoogte dat niet elke storm tot in de details berekent kan worden, maar hopelijk zorgt dit ervoor dat de schade (in de mate van het mogelijke) beperkt blijft en dat het leven in Amerika snel terug zijn oude draad op kan pakken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2012, 16:08
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Dit is nu eens inderdaad wat een president tot een goede president maakt. Obama is echt een man van het volk, waardoor hij ook het volk op de eerste plaats zet. Wat is het campagne voeren voor het presidentskandidaatschap nu in tegenstelling tot het proberen redden van miljoenen mensen? Niets in vergelijking dus. Ik vind het ook goed dat ze volop bezig zijn met maatregelen te treffen. Zoals in de commentaar voor mij al is aangegeven, men kan waarschijnlijk nog niet volledig exact voorstellen wanneer deze zal aankomen of hoe krachtig de storm zal zijn, maar ze kunnen het wel min of meer opmeten, waardoor ze al mogelijke maatregelen kunnen treffen. Als dan een man als Obama zegt dat er een maatregelenprocedure is, dan zou ik me als inwoner van Amerika toch al een pak geruster voelen en inderdaad de raad opvolgen van eender wat er gezegd wordt. Kort gezegd, als ik in Amerika zou wonen, ik zou wel weten op wie te stemmen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.