actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th January 2013, 11:02
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
Obama niet in de voetsporen van Darth Vader

IN DE RAND "We werken hard om het begrotingstekort te verminderen, niet om het te verhogen." Zo reageerde een adviseur van het Witte Huis al schertsend op een petitie die de Amerikaanse regering verzocht om een replica van het ruimtestation Death Star uit de Star Wars-reeks te bouwen. De grap had Washington een slordige 850 biljard dollar gekost.
Een petitie op de website van het Witte Huis brak een lans voor de bouw van een exacte replica van Death Star tegen 2016. Het plan kreeg de steun van meer dan 25.000 mensen, wat de Amerikaanse regering tot een officiële reactie dwong.

"De regering deelt uw streven naar de creatie van jobs en een sterke nationale defensie, maar Death Star is niet in zicht. De bouw van dit station zou 850.000.000.000.000.000 dollar kosten", reageerde Paul Shawcross, adviseur ruimtevaart en wetenschappen van Obama.

Het zijn bovendien niet enkel financiële overwegingen die het Witte Huis doen afzien van het idee. "De regering is er niet voor te vinden om andere planeten te laten exploderen", grapte Shawcross. Het gigantische ruimtestation van Darth Vader was uitgerust met lasers die andere planeten konden verwoesten.

Op de site van het Witte Huis worden regelmatig petities van diverse pluimage gelanceerd. Zo loopt er momenteel één die pleit voor het behoud van de "kinderhandtekening" van de nieuwe minister van Financiën Jack Lew die binnenkort op elk dollarbiljet prijkt. Nog een andere petitie eist de uitwijzing van de Britse tv-ster Piers Morgan, een kritikaster van de Amerikaanse wapenwetgeving.

Bron: Gazet van Antwerpen 13/01/2013
http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand...arth-vader.aspx

Mening:
Ik vind het best een goed initiatief om jobs te creëren maar ik denk wel niet dat dit een echt goed project is. Iets nabouwen van een film en dan wat schieten op planeten waar volgens ons, toch niemand op zit. Ik denk echter dat het beter is om jobs te creëren in andere sectoren. Bijvoorbeeld mensen opleiden en die naar ontwikkelingslanden sturen zodat ook zij kunnen meehelpen aan de armoede in de wereld. We zullen er allemaal beter van worden.
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.