actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2007, 15:55
Smits.Diede Smits.Diede is offline
Diede Smits
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 174
Vlaanderen telt vijftien zware criminelen jonger dan 14 jaar

Momenteel verblijven vijftien zware criminele kinderen in de Vlaamse gesloten instellingen van de jeugdbescherming. De bewuste kinderen tussen 12 en 14 werden er opgesloten omdat ze "een ernstige aanslag op iemands leven of gezondheid hebben gepleegd". Het gaat om tien jongens en vijf meisjes.

Het cijfer verrast omdat het zo hoog is en het zal wellicht nog veel hoger worden als ook de data over soortgelijke criminele kinderen uit de Franstalige gesloten instellingen bekend zijn. Jongeren onder de 16 jaar die dergelijke feiten plegen, kunnen niet naar de volwassenenrechter worden gestuurd. (belga/tdb)

Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/ar...n=categorieArt6
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th November 2007, 18:56
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Dit artikel maakt wel helemaal duidelijk dat de jeugdcriminaliteit meer en meer stijgt. Ik vind het wel straf dat al zoveel kinderen echt bewust anderen mensen proberen pijn te doen e.d. Ik vraag me wel af hoe ze in godsnaam bij zo'n gedachten komen. Dit kan toch niet ineens uit het niets komen? Er moeten toch bepaalde redenen voor zijn om ineens zoiets uit te halen.
Ik vind het wel goed dat er voor zoiets toch nog steeds jeugdrechtbanken bestaan en dat ze niet direct naar de volwassenen rechtbank moeten. Dat zou het allemaal nog veel moeilijker maken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 12th November 2007, 21:34
Brughmans Jente Brughmans Jente is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Brecht
Posts: 60
Ik vind dat onze maatschappij veel meer druk legt op onze jongeren. En ik durf ook te zeggen dat veel jongeren zich tegenover elkaar willen bewijzen of altijd hun grenzen verleggen totdat ze in de criminaliteit terechtkomen. En dan moeten ze de gevolgen dragen. Het is ook zo dat de ouders van tegenwoordig hun kinderen meer vrij laten. En dat ze hun kinderen behandelen als " volwassenen ". Ze mogen veel meer, ze mogen later wegblijven, ze geven meer geld uit, enz.
Ik verschiet er niet meer van dat het cijfer zo hard gestegen is en dat het nog zal stijgen. Zowel de ouders als de maatschappij moet maatregelen treffen wil ze de criminaliteit stoppen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th November 2007, 12:27
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Ik ben het volledig eens met Jente.
Ouders geven hun kinderen sneller meer vrijheid dan eigenlijk mag. In mijn volleybalploeg zitten bijvoorbeeld meisjes van 14 en 15 jaar. 1 meisje mag eigenlijk bijna nooit weggaan, buiten als we met heel de ploeg iets gaan drinken ofzo, dan mag ze wel even mee maar om 1uur komt mama haar halen. Wat ik niet meer dan normaal vind. Het andere meisje zegt dat ze zo weinig mag van haar ouders,maar niets is minder waar. Ik denk dat ze al in meer discotheken is geweest dan ikzelf. Ze gaat soms weg tot 7uur 's morgens (beweert ze). Dit laatste meisje kwam al 2 keer niet trainen met de reden dat ze in elkaar geslagen was. Dan vind ik persoonlijk dat dit het beste bewijs is dat je je kinderen niet al te veel vrijheid moet geven. Het blijven kinderen en ze kunnen nog niet alle beslissingen zelf maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.